Estades temàtiques / Olot
INNOVACIÓ PEDAGÒGICA
Del 3 d'abril de 2018 al 25 d'abril de 2018

Escoles al Segle XXI
El segon període en residència de 2018, que tindrà lloc a Faber entre el 3 i el 25 d’abril estarà dedicat a la pedagogia, als nous corrents del segle XXI i a repensar com ha de ser l’escola del futur. L’escola és una institució d’actualitat permanent. És una de les bases de la nostra societat i ocupa una part del nostre temps, de les nostres vides i, també, del nostre pensament. Els debats sobre l’educació són sempre vius i controvertits. Se succeeixen en el temps i mostren com els diferents corrents pedagògics friccionen els uns amb els altres.
Quins nous models d’escola podem proposar? Com hem de pensar els conceptes d’equitat i de justícia social, d’igualtat d’oportunitats a l’hora d’organitzar el sistema educatiu? Quina ha de ser la relació amb les noves tecnologies? Quin paper han de tenir els rols de gènere dins del sistema educatiu? Podem preparar l’escola per a un món globalitzat? També, és clar, ens preguntarem com s’ha de relacionar l’escola amb altres institucions educatives, socials i culturals.
Aquests, i d’altres que s’hi puguin relacionar (treballs per projectes, llibres de text, estructura i tipologia de classes o temps escolars), són alguns dels eixos de treball que se seguiran a Faber durant aquest període.
Es per això que fem una crida a residents que vulguin optar a una de les beques que ofereix Faber. Poden optar-hi tot tipus de professionals que treballin en l’àmbit educatiu o que hagin reflexionat sobre l’escola, els seus problemes i les seves oportunitats. També investigadors, pedagogs, sociòlegs de l’educació, antropòlegs, economistes, advocats, gestors o qualsevol altre professional que tingui un projecte relacionat amb aquest àmbit.
L’objectiu de Faber és afavorir l’intercanvi entre els residents i la comunitat educativa que els acull, a Olot, a la Garrotxa i a Catalunya.
Residents

ESTHER BELVIS
Artista i pedagoga
JENNIE SCHAEFFER
Doctora, cap de divisió de disseny de la informació i investigadora
MICHELLE STACK
Professora associada d’estudis d’Educació
CHARO ALTABLE
Professora jubilada de pedagogia terapèutica en una escola de secundària, psicoterapeuta, escriptora, traductora d’italià i experta en educació i gènere.
HEIKE FREIRE
Formadora, educadora, assessora i ponent internacional
ALESSANDRA ROMEO
Arquitecta, arquitecta paisatgista, artista i ésser humà
MARTA PORTERO
Doctora en neurociències i professora a la UAB
ANNA PEÑA
Freelance en educació, comunicació i estratègia ambiental
JENNIFER JENSON
Professora de Pedagogia i Tecnologia i Directora de l’Institut de Recerca sobre Aprenentatge Digital
SHEELAGH DANIELS-MAYES
Professora i investigadora en educació d’aborígens i indígenes
ROXANNA PASTOR FASQUELLE
Especialista en primera infància
SUZANNE DE CASTELL
Professora i investigadora
PILAR CATAÑO
Professora i gestora de projecte
P. TAYLOR WEBB
Professor associat
MARY K. BRYSON
Degana superior associada i professora
JANICE STEWART
Senior Instructor i càtedra
ANGE FITZGERALD
Professora docent i investigadora en educació
SILVIA SASOT IBÁÑEZ
Arquitecta i dissenyadoraOpinions
Què diuen de nosaltres els residents