Estades temàtiques / INNOVACIÓ PEDAGÒGICA / Olot

ESTHER BELVIS

Del 27 d'abril de 2018 al 28 d'abril de 2018

ESTHER BELVIS
Artista i pedagoga
Barcelona

Biografia

Doctora en Arts Escèniques per la Universitat de Warwick (2012) i llicenciada en Pedagogia per la UAB, és docent MA en Gestió Cultural de la UOC i en el MA de Cultural Management de la UIC. És membre de Artea, associació que reuneix a investigadors i artistes amb l’objectiu d’afavorir la recerca en les arts escèniques i amb la qual ha comissariat diferents esdeveniments al MNCARS. Ha col·laborat amb companyies tals com Stan’s Cafè (UK), Rimini Protokoll (Alemanya) o Roger Bernat (Cat). El seu projecte-instal·lació “Performing Home” produït per Jiwar Creació i Societat va ser seleccionat com a exemple de bones pràctiques artístiques socials i es va incloure a l’informe Creation and Displacement: Developing new narratives around Migration (ITEM-*Culture Action Europe, 2016). El 2018, el projecte creatiu “Hack the School”, finançat per la Fundació Bofill, i que desenvolupa juntament amb l’arquitecta Silvia Sasot, guanya el Premi Ciutat de Barcelona de Disseny.

Projecte

Durant l’estada a Faber l’artista-pedagoga Esther Belvis, la psicòloga-neurocientífica Marta Portero i l’arquitecta-dissenyadora Silvia Sasot estarem creant conjuntament el Child Centered Kit: eines per promoure l’autodesenvolupament. Dissenyat per a infants de Primària (6-11anys) el kit vol ser una eina que de forma lúdica, a través de dinàmiques actives i d’estratègies creatives, connecti amb les seves vivències dins i fora de l’escola, i els empoderi en la conciència de si mateixos i el seu entorn.

Perspectiva de l’infant: El kit pretén que l’infant es conegui i jugui a reconèixer-se a si mateix de manera lúdica. És un joc divertit per tal de poder verbalitzar qui és, com aprèn, què li interessa i estableixi converses que l’empoderin davant dels adults que l’acompanyen en el seu procés de creixement i desenvolupament.

Perspectiva dels mestres: El kit ajuda els mestres a identificar les singularitats i diferències individuals amb la seva pròpia veu, i anar més enllà de la seva pròpia mirada. Facilita la visualització de la diversitat i les potencialitats presents en el grup amb l’objectiu de potenciar la inclusió.

Perspectiva de les famílies: El kit permet a les famílies estar més vinculades a les vivències escolars dels seus fills i participar de manera equitativa en l’acompanyament del seu fill en relació amb aspectes acadèmics i ampliar la seva capacitat d’acció en aspectes personals. 

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"