Estades temàtiques / INNOVACIÓ PEDAGÒGICA / Olot
SILVIA SASOT IBÁÑEZ
Del 27 d'abril de 2018 al 29 d'abril de 2018
Biografia
Silvia Sasot és arquitecta (ETSAB-UPC) especialitzada en el disseny d’espais educatius a partir de la cocreació. Treballa amb escoles i institucions immerses en canvis en els espais vinculats a la innovació educativa. El seu rol és establir la coherència entre els projectes pedagògics i la seva implementació en els espais.
És coautora de la guia pràctica Com dissenyar espais educatius per aprendre i conviure, del projecte Hack the School, guardonat amb el Premi Ciutat de Barcelona 2017 de Disseny.
Projecte
Durant l’estada a Faber l’artista-pedagoga Esther Belvis, la psicòloga-neurocientífica Marta Portero i l'arquitecta-dissenyadora Silvia Sasot estarem creant conjuntament el Child Centered Kit: eines per promoure l’autodesenvolupament. Dissenyat per a infants de Primària (6-11anys) el kit vol ser una eina que de forma lúdica, a través de dinàmiques actives i d'estratègies creatives, connecti amb les seves vivències dins i fora de l’escola, i els empoderi en la conciència de si mateixos i el seu entorn.
Perspectiva de l’infant: El kit pretén que l’infant es conegui i jugui a reconèixer-se a si mateix de manera lúdica. És un joc divertit per tal de poder verbalitzar qui és, com aprèn, què li interessa i estableixi converses que l’empoderin davant dels adults que l’acompanyen en el seu procés de creixement i desenvolupament.
Perspectiva dels mestres: El kit ajuda els mestres a identificar les singularitats i diferències individuals amb la seva pròpia veu, i anar més enllà de la seva pròpia mirada. Facilita la visualització de la diversitat i les potencialitats presents en el grup amb l’objectiu de potenciar la inclusió.
Perspectiva de les famílies: El kit permet a les famílies estar més vinculades a les vivències escolars dels seus fills i participar de manera equitativa en l’acompanyament del seu fill en relació amb aspectes acadèmics i ampliar la seva capacitat d’acció en aspectes personals.