Estades temàtiques / INNOVACIÓ PEDAGÒGICA / Olot
P. TAYLOR WEBB
Del 3 d'abril de 2018 al 12 d'abril de 2018
Biografia
P. Taylor Webb és professor associat del Departament d’Estudis d’Educació de la Universitat de British Columbia (Canadà). La seva recerca sobre política educativa i governança ha obtingut diversos premis internacionals, entre els quals destaquen el Premi Outstanding Book Award del Qualitative Research SIG de l’Associació Americana d’Investigació Educativa i el premi Critics’ Choice Book Award de l’American Educational Studies Association. La seva principal àrea d’interès es troba en l’anàlisi filosòfica basada en la política educativa i les diferents relacions que es produeixen en les arquitectures normatives liberals i neoliberals. Actualment és redactor associat de la revista Critical Studies in Education.
Projecte
Durant la meva estada a Faber em dedicaré a examinar i repensar l’escolarització en relació amb els nous avenços en el camp de la neurociència, específicament la idea de la neuroplasticitat. M’interessen dues qüestions sobre el tema. En primer lloc, estic interessat en l’impacte que la neuroplasticitat comporta per a la política educativa, específicament l’impacte en temes d’equitat, accés, privadesa i governança. En segon lloc, m’interessa la idea de “cerebralitat” de Catherine Malabou (2012), en el seu llibre The New Wounded, com a forma d’aplicar i comprendre idees de trauma en la política i la pràctica de l’educació.