Governar l’educació: política, biologies i la política de la vida
P. Taylor Webb | UVic i CEHIC | 9 i 10 d’abril de 2018
dimarts, 10 / d’abril / 2018 , Olot
Governar l’educació: política, biologies i la política de la vida
Vaig completar dues presentacions mentre estava a Faber. Les dues converses es van centrar en les múltiples formes en què la política regeix l’educació. El 9 d’abril de 2018 vaig parlar amb membres de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la Universitat de Vic (UVIC), a petició del professor associat Jordi Collet. Allà vaig oferir una visió general de com la política educativa ha funcionat històricament de diferents maneres per governar l’escolarització, i en relació amb diferents períodes històrics de l’economia. A la segona meitat de la xerrada es van esbossar algunes de les meves investigacions actuals sobre la governança de les polítiques educatives, inclosos els estudis sobre la rendició de comptes per l’exercici, l’elecció de l’escola i la raça, i la intel·ligència artificial. Va ser meravellós tenir al Dr. Stephen Ball present, qui va contribuir a la nostra fantàstica discussió. El 10 d’abril de 2018 vaig parlar amb membres del Centre d’Història de la Ciència de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Allà vaig parlar d’alguns dels problemes històrics associats amb l’ús de la biologia en la política i la governança de l’educació. Eb la segona meitat de la meva xerrada vaig esbossar com els recents avenços en neurobiologia alterarien algunes d’aquestes històries educatives, però al mateix temps proporcionarien a l’educació i l’escolarització nous desafiaments de govern, incloent la biosocialidad, la molecularització, l’optimització i la bioeconomia.