Estades temàtiques

ROBÒTICA II

Del 3 de maig de 2019 al 13 de maig de 2019

ROBÒTICA II

Robòtica educativa

Faber, la Residència d’Arts, Ciències i Humanitats de Catalunya a Olot, dedicarà una estada en residència al camp de la robòtica educativa. Un llenguatge de programació, com el que s’utilitza per programar robots, no és només cosa d’enginyers o d’informàtics amb molts coneixements. Res més enllà de la realitat.

Un llenguatge de programació no difereix massa del llenguatge verbal que fem servir per expressar-nos. Amb un any d’edat, els petits ja poden articular algunes paraules. Amb dos anys, es fan entendre a la seva manera. Però no és fins acabats els estudis obligatoris que tenim capacitat d’expressar-nos sense cometre gaires errors.

La solució es simple: els llenguatges gràfics. Aquests llenguatges permeten expressar de manera molt visual i simple  el comportament que volem que tinguin els dispositius que programem.

Scratch, Snap, MicroBlocks i Blockly són alguns dels llenguatges gràfics pensats per a l’aprenentatge visual de programes informàtics i que ara s’utilitzen per a l’aprenentatge mitjançant la programació de petits robots educatius. El seu ús des de ben joves permet que siguin competents en  quelcom que sí que és important en el nostre context actual: el pensament computacional. Tenir aquesta capacitat des de ben petits és una bona eina per a l’aprenentatge de continguts més complexes. 

Faber organitza aquesta estada de robòtica en col·laboració amb l’equip de tècnics de Robolot, que aportarà residents, activitats i també l’organització de les jornades Robolot. En aquesta estada volem reunir entesos i experts d’arreu del món per treballar en aquest tema.

És per tot això que ens adrecem a professionals de la matèria, així com investigadors i docents els projectes dels quals tinguin a veure amb els temes esmentats anteriorment.

Residents

ANA ESQUIVA

ANA ESQUIVA

Professora d’Electrònica
PEDRO DAVID DOMINGO

PEDRO DAVID DOMINGO

Profesor de formación profesional y director de la plataforma Didactrónica
KATHY GIORI

KATHY GIORI

Evangelista de l’internet de les coses
FEDERICO COCA

FEDERICO COCA

Professor d’Electrònica
MIREIA BRAUP

MIREIA BRAUP

Professora de Tecnologia en l’educació secundaria i assessora tècnica docent
JOSÉ GARCÍA

JOSÉ GARCÍA

Coordinador Àrea Educació del Citilab
VÍCTOR CASADO

VÍCTOR CASADO

Enginyer de telecomunicacions – Desenvolupador i formador en STEM.
JORDI REGALÉS

JORDI REGALÉS

Professor de Tecnologia. Assessor Tècnic Docent
NINA COLL

NINA COLL

Mestra d’Educació Primària – Especialista TAC
JADGA HÜGLE

JADGA HÜGLE

Investigadora Snap!
BERNAT ROMAGOSA

BERNAT ROMAGOSA

Enginyer de programari
FULGENCIO BERMEJO

FULGENCIO BERMEJO

Professor de Secundària en Sistemes i Tecnologia Electrònics
GILLES MATEU

GILLES MATEU

Cap d’estudis a IMERIR
EVA MATEO

EVA MATEO

Professora d’Art a Secundària i assessora tècnica docent en el Servei d’Innovació i Formació del Professorat de la Direcció General d’Educació Secundària del Departament d’Educació
MIGUEL ANTONIO PEÑA

MIGUEL ANTONIO PEÑA

Investigador científic – Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC)
JUAN JOSÉ LÓPEZ ALMENDROS

JUAN JOSÉ LÓPEZ ALMENDROS

Professor i desenvolupador de programes
JOSEP FERRÀNDIZ

JOSEP FERRÀNDIZ

Professor de secundària
JOSÉ ANDRÉS ECHEVARRÍA ZUAZO

JOSÉ ANDRÉS ECHEVARRÍA ZUAZO

Professor de Tecnologia
JOAN GUILLÉN

JOAN GUILLÉN

Professor de secundària
CRISTINA BARRIUSO BATET

CRISTINA BARRIUSO BATET

Enginyera i investigadora en innovació pedagògica
JOHN MALONEY

JOHN MALONEY

Informàtic i creador de sistemes de programació per a principiants
JENS MÖNIG

JENS MÖNIG

Investigador i dissenyador
AGUSTÍN COLL

AGUSTÍN COLL

Professor de secundària en l’especialitat de Sistemes Electrònics

Opinions

Què diuen de nosaltres els residents

JOHN MALONEY

Informàtic i creador de sistemes de programació per a principiants

Temps + col·legues = inspiracióEls esforços creatius requereixen un pensament profund. Desafortunadament, per a la majoria de nosaltres el temps de pensar amb qualitat és rar. Sovint ens veiem obligats a pensar mentre ...

+ info
EVA MATEO

Professora d’Art a Secundària i assessora tècnica docent en el Servei d’Innovació i Formació del Professorat de la Direcció General d’Educació Secundària del Departament d’Educació

Pedagogia i robòtica a FaberL’oportunitat de convivència que ofereix Faber és garantia de generació de sinèrgies que porten a idees i projectes nous. Les vetllades al voltant de la (bona) taula porten a troballes ...

+ info
BERNAT ROMAGOSA

Enginyer de programari

Experiència Treballar en remot és una de les prediccions futuristes que ens plantejaven les revistes tecnològiques de principis de l’era digital. Equips formats per gent d’arreu del món podrien ...

+ info
KATHY GIORI

Evangelista de l’internet de les coses

Curses virtuals de cavalls i senderisme al PuigsacalmLA CURSALa “cursa de cavalls” va ser una experiència inoblidable. El vídeo enllaçat a baix ho diu tot. No hi ha possibilitat que el públic ...

+ info