Estades temàtiques / ROBÒTICA II / Olot
NINA COLL
Del 6 de maig de 2019 al 13 de maig de 2019
Biografia
Nina Coll és mestra d’Educació Primària amb l’especialitat TAC. També està graduada en el màster d’Educació i TIC, com a dissenyadora tecnopedagògica.
Actualment treballa al Citilab de Cornellà de Llobregat. Aquí té l’oportunitat de participar en el projecte Edulab, el qual té per objectiu fomentar l’ensenyament de la programació i la robòtica com a llenguatge transversal per entendre i relacionar-se amb la tecnologia i per desenvolupar un pensament crític i creatiu a les escoles de la ciutat.
Ella s’ha introduït al llenguatge de programació d’adulta, però li hagués encantat descobrir aquesta competència abans. Per aquest motiu, intenta introduir als joves, i en especial a les nenes, en aquest camp. Troba imprescindible disposar de referents femenins per aconseguir trencar amb els estereotips.
Projecte
La meva estada a Faber em permetrà treballar en el desenvolupament d’activitats per el nou disseny de robot que hem creat al Citilab. És un robot amb placa pròpia, imprès en 3D i programat amb l’entorn de programació microBlocks.
Així doncs, Faber em permetrà trobar-me amb els dissenyadors d’aquest entorn de programació per poder seguir treballant en el disseny de les activitats millorant així el potencial didàctic del robot.