Estades temàtiques

EVA MATEO

Del 10 de maig de 2019 al 12 de maig de 2019

EVA MATEO
Professora d’Art a Secundària i assessora tècnica docent en el Servei d’Innovació i Formació del Professorat de la Direcció General d’Educació Secundària del Departament d’Educació
Barcelona

Biografia

Professora d’Art a Secundària. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona. Estudis d’Arquitectura del Paisatge. Com a professora, ha treballat en un equip que ha desenvolupat projectes STEAM a classe. A més, ha participat en Cinema en curs. El valor d’aquests projectes és l’oportunitat d’aprendre junts, estudiants i professors.

Actualment és assessora tècnica docent en el Servei d’Innovació i Formació del Professorat de la Direcció General d’Educació Secundària del Departament d’Educació, definint el programa d’innovació STEAMcat.

STEAMcat és un Pla de Govern destinat a incrementar les vocacions cientificotecnològiques i matemàtiques. Aquest pla es concreta en el servei de formació i orientació en innovació STEAM per a professors de primària i secundària i en la creació d’un programa d’innovació pedagògica STEAMcat per a la transformació dels centres educatius.

Projecte

Durant la meva estada a Faber, podré reunir-me amb diversos equips per planificar i coordinar diverses accions relacionades amb el programa d’innovació STEAMcat del Departament d’Educació.

A més, coneixeré l’equip que, durant aquest any, ha treballat en el projecte Educacont (nascut a Faber l’any passat), per coordinar i començar a provar a les escoles.

M’agradaria compartir experiències sobre la innovació metodològica en l’entorn STEAM.

El Robolot, amb l’intercanvi d’experiències per als professors el dissabte 11 de maig, serà una oportunitat important per conèixer i compartir experiències amb la comunitat educativa.

Pedagogia i robòtica a Faber

L’oportunitat de convivència que ofereix Faber és garantia de generació de sinèrgies que porten a idees i projectes nous. Les vetllades al voltant de la (bona) taula porten a troballes insospitades i noves complicitats. Confrontar gent de diferents formacions, procedències i trajectòries professionals genera infinites oportunitats de creació. El treball des de l’ambient plàcid i relaxat ajuda a compartir. És a partir del coneixement i reconeixement mutu que passen coses. En aquest cas, hem pogut conèixer com es treballa la robòtica a diferents punts de l’estat espanyol, i nosaltres parlar de com s’està portant a les aules l’avaluació per competències. 

Pedagogia i robòtica. La combinació que genera inclusió, tant estímul per als alumnes més difícils com oportunitat creativa per als alumnes que necessiten nous reptes per no avorrir-se i desconnectar. 

Hem pogut recollir el repte proposat des de la ciència per engegar un projecte engrescador cocreat per diferents docents de diferents indrets de la península. Es vol dissenyar un model de recollida de dades de micropartícules contaminants a l’alçada de la respiració humana als carrers transitats, que sigui fàcilment executable per les escoles, amb dades compartides per poder analitzar-les. Ciència ciutadana feta des de les escoles i per a les escoles i instituts. 

Hem pogut conèixer l’artista científica Ana Jofre i el seu treball inspirador sobre la visibilització de dades i la recerca sobre el consum en l’era postindustrial de Selçuk Balamir. Tot tenint com a centre la robòtica. Hem pogut visitar diferents escoles i veure’n les realitats. Hem trobat la tranquil·litat per poder començar a acabar el nostre projecte. Moltes gràcies.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"