Estades temàtiques

INNOVACIÓ PEDAGÒGICA II

Del 18 de febrer de 2019 al 18 de març de 2019

INNOVACIÓ PEDAGÒGICA II

Repensar l'escola

Després de l’èxit de l’estada d’“Innovació pedagògica I, repensant l’escola” del 2018, organitzem una altra estada a Faber, del 20 de febrer al 20 de març de 2019, dedicada a la pedagogia, als nous corrents del segle XXI i a reflexionar sobre com ha de ser l’escola del futur.

L’escola és una institució d’actualitat permanent. És una de les bases de la nostra societat i ocupa una part del nostre temps, de les nostres vides i, també, del nostre pensament. Els debats sobre l’educació són sempre vius i controvertits. Se succeeixen en el temps i mostren com els diferents corrents pedagògics friccionen els uns amb els altres.

Quins nous models d’escola podem proposar? Com hem de pensar els conceptes d’equitat i de justícia social, d’igualtat d’oportunitats a l’hora d’organitzar el sistema educatiu? I el temps i l’espai, com els hem d’usar i viure, a l’escola? Podem descriure les noves gramàtiques de l’educació? Podem descriure noves formes d’avaluació? Com construïm el currículum? Quina ha de ser la relació amb les noves tecnologies? Quin paper han de tenir els rols de gènere dins del sistema educatiu? Podem preparar l’escola per a un món globalitzat? També, és clar, ens preguntarem com s’ha de relacionar l’escola amb altres institucions educatives, socials i culturals.

Aquests, i d’altres que s’hi puguin relacionar (treballs per projectes, llibres de text, estructura i tipologia de classes o temps escolars), són alguns dels eixos de treball que se seguiran a Faber durant aquest període.

Es per això que fem una crida a residents que vulguin optar a una de les beques que ofereix Faber. Poden optar-hi tot tipus de professionals que treballin en l’àmbit educatiu o que hagin reflexionat sobre l’escola, els seus problemes i les seves oportunitats. També investigadors, pedagogs, sociòlegs de l’educació, antropòlegs, economistes, advocats, gestors o qualsevol altre professional que tingui un projecte relacionat amb aquest àmbit.

L’objectiu de Faber és afavorir l’intercanvi entre els residents i la comunitat educativa que els acull, a Olot, a la Garrotxa i a Catalunya.

Residents

JACOB WATSON

JACOB WATSON

Artista teatral i dissenyador d’aprenentatges
TINA CODINA

TINA CODINA

Gestora cultural
RUNE FJORD

RUNE FJORD

Kunstner i dissenyador
BODIL HOVALDT BØJER

BODIL HOVALDT BØJER

Becària de doctorat en Disseny Espacial
GEORGE BELLIVEAU

GEORGE BELLIVEAU

Doctor, Teatre d’Educació
LIZBETH VEGA PÉREZ

LIZBETH VEGA PÉREZ

Doctora en Psicologia. Investigadora i professora titular a la Facultat de Psicologia de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic
MIE GULDBÆK BRØNS

MIE GULDBÆK BRØNS

Antropòloga de l’educació i director general de LOOP.bz
TANIA KOLYMPARI

TANIA KOLYMPARI

Doctoranda de Política Educativa i Sociologia Política
MARINA MILNER-BOLOTIN

MARINA MILNER-BOLOTIN

Educadora científica i docent, escriptora de llibres de ciències, investigadora en educació científica, professora associada en educació científica de la Universitat de British Columbia (UBC).
ERICA BUIST

ERICA BUIST

Escriptora, periodista i locutora
KRISTINA MARIE DARLING

KRISTINA MARIE DARLING

Poeta, assagista i editora

Opinions

Què diuen de nosaltres els residents

KRISTINA MARIE DARLING

Poeta, assagista i editora

Amb gratitud a FaberLa Residència Faber és com cap altre programa que existeix per a artistes. Quan vaig arribar a Faber, em va impressionar tant la bellesa del lloc com l’amabilitat de les persones que van organitzar la residència. ...

+ info
MARINA MILNER-BOLOTIN

Educadora científica i docent, escriptora de llibres de ciències, investigadora en educació científica, professora associada en educació científica de la Universitat de British Columbia (UBC).

Residència Faber: una oportunitat única per col·laborar, aprendre i inspirar-seVaig sentir a parlar de Faber a un col·lega que en va ser resident el 2018 i em va recomanar que hi participés. Al principi, ho vaig ...

+ info
TANIA KOLYMPARI

Doctoranda de Política Educativa i Sociologia Política

Faber és un lloc que m’ha donat tranquil·litat, creativitat i productivitat. És un lloc que em va facilitar l’escripturaVaig venir a Faber per desenvolupar el meu projecte escrivint un capítol. L’atenció ...

+ info
LIZBETH VEGA PÉREZ

Doctora en Psicologia. Investigadora i professora titular a la Facultat de Psicologia de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic

Una estada molt productiva i gratificant a FaberQuan vaig sentir a parlar de Faber per primera vegada, vaig pensar que seria un lloc bonic perquè els meus fills hi fossin, perquè tots dos són artistes. Però el passat mes ...

+ info
GEORGE BELLIVEAU

Doctor, Teatre d’Educació

Setmana d’inspiració per generar treball creatiuFABER ofereix una rica oportunitat perquè els col·legues intercanviïn idees sobre el menjar mentre se submergeixen en un bell entorn rural. La tranquil·litat i ...

+ info