Estades temàtiques / Olot
INNOVACIÓ PEDAGÒGICA II
Del 18 de febrer de 2019 al 18 de març de 2019
Repensar l'escola
Després de l’èxit de l’estada d’“Innovació pedagògica I, repensant l’escola” del 2018, organitzem una altra estada a Faber, del 20 de febrer al 20 de març de 2019, dedicada a la pedagogia, als nous corrents del segle XXI i a reflexionar sobre com ha de ser l’escola del futur.
L’escola és una institució d’actualitat permanent. És una de les bases de la nostra societat i ocupa una part del nostre temps, de les nostres vides i, també, del nostre pensament. Els debats sobre l’educació són sempre vius i controvertits. Se succeeixen en el temps i mostren com els diferents corrents pedagògics friccionen els uns amb els altres.
Quins nous models d’escola podem proposar? Com hem de pensar els conceptes d’equitat i de justícia social, d’igualtat d’oportunitats a l’hora d’organitzar el sistema educatiu? I el temps i l’espai, com els hem d’usar i viure, a l’escola? Podem descriure les noves gramàtiques de l’educació? Podem descriure noves formes d’avaluació? Com construïm el currículum? Quina ha de ser la relació amb les noves tecnologies? Quin paper han de tenir els rols de gènere dins del sistema educatiu? Podem preparar l’escola per a un món globalitzat? També, és clar, ens preguntarem com s’ha de relacionar l’escola amb altres institucions educatives, socials i culturals.
Aquests, i d’altres que s’hi puguin relacionar (treballs per projectes, llibres de text, estructura i tipologia de classes o temps escolars), són alguns dels eixos de treball que se seguiran a Faber durant aquest període.
Es per això que fem una crida a residents que vulguin optar a una de les beques que ofereix Faber. Poden optar-hi tot tipus de professionals que treballin en l’àmbit educatiu o que hagin reflexionat sobre l’escola, els seus problemes i les seves oportunitats. També investigadors, pedagogs, sociòlegs de l’educació, antropòlegs, economistes, advocats, gestors o qualsevol altre professional que tingui un projecte relacionat amb aquest àmbit.
L’objectiu de Faber és afavorir l’intercanvi entre els residents i la comunitat educativa que els acull, a Olot, a la Garrotxa i a Catalunya.
Residents
JACOB WATSON
Artista teatral i dissenyador d’aprenentatgesTINA CODINA
Gestora culturalRUNE FJORD
Kunstner i dissenyadorBODIL HOVALDT BØJER
Becària de doctorat en Disseny EspacialGEORGE BELLIVEAU
Doctor, Teatre d’EducacióLIZBETH VEGA PÉREZ
Doctora en Psicologia. Investigadora i professora titular a la Facultat de Psicologia de la Universitat Nacional Autònoma de MèxicMIE GULDBÆK BRØNS
Antropòloga de l’educació i director general de LOOP.bzTANIA KOLYMPARI
Doctoranda de Política Educativa i Sociologia PolíticaMARINA MILNER-BOLOTIN
Educadora científica i docent, escriptora de llibres de ciències, investigadora en educació científica, professora associada en educació científica de la Universitat de British Columbia (UBC).ERICA BUIST
Escriptora, periodista i locutoraKRISTINA MARIE DARLING
Poeta, assagista i editoraOpinions
Què diuen de nosaltres els residents
Doctor, Teatre d’Educació
GEORGE BELLIVEAU
Setmana d’inspiració per generar treball creatiu FABER ofereix una rica oportunitat perquè els col·legues intercanviïn idees sobre el menjar mentre se submergeixen en un bell entorn rural. La tranquil·litat i ...
+ infoDoctora en Psicologia. Investigadora i professora titular a la Facultat de Psicologia de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic
LIZBETH VEGA PÉREZ
Una estada molt productiva i gratificant a Faber Quan vaig sentir a parlar de Faber per primera vegada, vaig pensar que seria un lloc bonic perquè els meus fills hi fossin, perquè tots dos són artistes. Però el passat mes ...
+ infoDoctoranda de Política Educativa i Sociologia Política
TANIA KOLYMPARI
Faber és un lloc que m’ha donat tranquil·litat, creativitat i productivitat. És un lloc que em va facilitar l’escriptura Vaig venir a Faber per desenvolupar el meu projecte escrivint un capítol. L’atenció ...
+ infoEducadora científica i docent, escriptora de llibres de ciències, investigadora en educació científica, professora associada en educació científica de la Universitat de British Columbia (UBC).
MARINA MILNER-BOLOTIN
Residència Faber: una oportunitat única per col·laborar, aprendre i inspirar-se Vaig sentir a parlar de Faber a un col·lega que en va ser resident el 2018 i em va recomanar que hi participés. Al principi, ho vaig ...
+ infoPoeta, assagista i editora
KRISTINA MARIE DARLING
Amb gratitud a Faber La Residència Faber és com cap altre programa que existeix per a artistes. Quan vaig arribar a Faber, em va impressionar tant la bellesa del lloc com l’amabilitat de les persones que van organitzar la residència. ...
+ info