Projecció del curtmetratge Mariana, de Maria Caminal, i posterior tertúlia
divendres, 25 / d’octubre / 2024 , Olot

Projecció del curtmetratge Mariana, de Maria Caminal, i posterior tertúlia
L’Orfeó Popular Olotí ha acollit aquest dijous la projecció del curtmetratge Mariana, de la directora andorrana Maria Caminal. Mariana és una història basada en fets reals que critica el maltractament a la immigració i l’abús sexual a les dones en l’àmbit laboral. El repartiment del curtmetratge compta amb els coneguts actors Nacho Guerreros (La que se avecina), Victoria Santos (Vis a vis, La Casa de Papel) i Jasmine Serra.
Mariana ha comptat amb el suport del Govern d'Andorra i ha obtingut 4 seleccions internacionals: amb Amnistia Internacional a Nova York per l'International Women Festival, a l'Índia per The Filmy Monks i a Portugal per Farcume. A més, ha estat seleccionada 3 vegades a Espanya, aconseguint una preselecció als Premis Goya 2023.
Després de la projecció del curtmetratge, hi hagut una taula rodona amb la directora del film, Maria Caminal; Catalina Sellas, presidenta d'Alba, Associació de Dones de la Garrotxa; Pilar Aiguabella, de la Xarxa de professionals d’equitat en els treballs; Anna Solà, tècnica del SIAD de la Garrotxa; i Jep Costa, del Cineclub Olot. Tots cinc han conversat sobre les discriminacions i abusos que pateixen les dones.
Maria Caminal és una directora de cinema andorrana que busca donar visibilitat a totes aquelles dones que no són escoltades mitjançant la creació de històries centralitzades en dones. Del 21 al 28 d’octubre farà una residència individual a Faberllull Olot per preparar el seu proper primer llargmetratge, Les dones de gel.