Concert de música de cambra a l’Escola Municipal de Música d’Olot
divendres, 14 / de febrer / 2025 , Olot

Concert de música de cambra a l’Escola Municipal de Música d’Olot
El pianista Joan Miquel Fiol i Hèlix Trio han ofert un concert de música de cambra aquest dijous a l’auditori de l’Escola Municipal de Música d’Olot. Fiol ha interpretat Preludis, Opus 28 (selecció) de Frédéric Chopin (1810-1849) i ha estrenat en primícia Abyssus sine, del compositor Javier Quislant (n.1984), una peça que ha estat assajant aquests dies a la residència Faberllull.
Hèlix Trio ha interpretat el Trio amb piano en Do menor núm. 3, Opus 101 de Johannes Brahms (1833-1897). També Silens fluctus del compositor Javier Quislant (n.1984) que ha estat assajant tota la setmana i ha estrenat en primícia aquest vespre a Olot.
El concert ha acabat amb un col·loqui dels intèrprets amb el públic present a l’auditori de l’escola de música.
Concebut inicialment com una introducció improvisada per a una obra, el preludi és un dels pocs gèneres presents en la història de la música des del segle XV. Les seves característiques essencials, forma lliure i escriptura rapsòdica, han romàs inalterables i des del segle XIX s’associen a peces autònomes, independents d’una altra. Frédéric Chopin va escriure els seus Preludis Opus 28 entre 1836 i 1839 coincidint parcialment en una estada que va fer a l’illa de Mallorca. La col·lecció consta de 24 obres de característiques diferents i escrites en totes les tonalitats majors i menors. Quan Johannes Brahms escriu el 1886 el Trio amb piano en Do menor núm. 3, Opus 101 era un compositor experimentat i en estat de gràcia. En l’obra presenta a gran escala la tècnica de la variació temàtica. Del motiu de les tres notes ascendents que presenta en piano en el registre greu a l’inici en deriva tota l’obra, una intensa i bella partitura.