Taller de teatre i poesia, per George Belliveau
dilluns, 10 / d’octubre / 2022 , Andorra
Taller de teatre i poesia, per George Belliveau
Taller de teatre i poesia
La poesia de vegades pot resultar descoratjadora per als estudiants i els professors. Aquesta sessió ofereix estratègies pràctiques basades en el teatre per donar vida a la poesia amb els alumnes de primària.
Aquesta sessió participativa i divertida mostrarà enfocaments dramàtics específics per donar suport a maneres d'introduir la poesia en contextos elementals.
Activitats d'iniciació
Stomp: dempeus en un cercle, envieu la trepitjada al voltant del grup aixecant la vostra esquerra i després la dreta i passeu-la a la persona al vostre costat. Podeu demanar al grup que ho acceleri, després amb el cap amunt, després amb els ulls tancats. Crea les teves pròpies variacions.
Passeu l'energia: en cercle, passeu l'energia aplaudint per enviar l'energia i aplaudint per rebre-la. El contacte visual és crucial i la concentració. Pots jugar amb l'energia... fa calor, pot rebotar, flotar... fer que cobreixi vida.
Sí: en un cercle, assenyaleu una altra persona del cercle i respon que sí (donant-vos permís per ocupar el seu lloc). Només et pots moure quan diuen que sí. L'individu que respon que sí assenyalarà a una altra persona del grup, i un cop rebuda el sí, al seu torn, la posició d'aquesta persona...
Donant vida al poema de Shel Silverstein a través del drama: Falling Up
1. Llegiu el poema junts en grup, com a coral
2. Llegiu el poema fent servir la trucada i la resposta: el professor llegeix i després els participants responen
3. Els estudiants reben frases individuals i juguen a dir la seva línia de diferents maneres: lentament, xiuxiuejant, enfadats, parlant amb algú a distància. Ho fan mentre caminen per l'espai.
4. En un cercle, compartim cada línia del poema (cadascú compartint la seva línia individual) cap a fora, a l'estil de la ràdio, de manera que la gent no sigui testimoni mentre exploren la seva línia.
5. Encara en cercle, tornem a escoltar el poema sencer enfrontat l'un a l'altre aquesta vegada per tenir una idea del flux i la jovialització del poema.
6. Els estudiants creen un gest, moviment per explorar la seva línia i això condueix a un quadre (imatge congelada) - ho fem mentre caminem per l'espai per explorar possibilitats.
7. En un cercle compartim les línies parlades juntament amb un gest i un quadre de cada alumne basat en la seva línia/frase poètica.
8. Escoltem el text i tornem a veure els gestos/taules, però aquesta vegada portem els quadres al centre del cercle per crear una escultura de tot el poema. La primera persona que diu la primera línia del poema entra al centre del cercle amb el seu quadre, la segona persona connecta el seu quadre amb el quadre de la primera persona, i així successivament... creant un quadre/escultura col·lectiu.