Explicar el procés creatiu a alumnes de batxillerat, Anna Ballbona

dimarts, 24 / de novembre / 2020 , Andorra

Explicar el procés creatiu a alumnes de batxillerat, Anna Ballbona

Explicar el procés creatiu a alumnes de batxillerat, Anna Ballbona

He fet un parell de xerrades sobre el procés creatiu a alumnes de batxillerat de l’escola andorrana de Margineda. Dit així sona ampul·lós, però el que he intentat és ensenyar el meu viatge per la literatura: un viatge fet d’elements absolutament diferents. He defensat que com a escriptors -però també com a lectors- hem de tenir ulls i orelles ben parats per rebre tota mena d’històries, de detalls, de maneres de dir que poden convertir-se en un motor narratiu. Em sembla, els he dit, que les històries de ficció són un camí per entendre també les complicacions i els matisos: l’escriptor ha d’apuntar sempre al matís. He posat exemples d’autors que m’han acompanyat en l’escriptura de la meva segona novel·la, No soc aquí, i n’he llegit fragments per apropar algunes de les meves dèries. Diria que el fragment del combat d’insults entre la Mila, la narradora de la novel·la, i el seu germà s’ha endut la palma (era per reflectir que tota història és la manera com s’explica).  I el més curiós de tot plegat és que m’han escoltat amb atenció i a més a més m’han fet preguntes. Per mi ha estat molt estimulant. També he compartit amb ells alguna primícia que hem quedat que no sortirà de les valls d’Andorra.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"