Estades individuals / Olot
JUAN MANUEL CASERO ORTIZ
Del 17 de novembre de 2025 al 24 de novembre de 2025

Biografia
Juanma Casero neix a Tomelloso l’any 1979. Als 18 anys inicia estudis d’ADE, però els deixa per traslladar-se a Madrid, on es forma en teatre, interpretació i direcció.
Inicia la seva carrera professional en diverses companyies teatrals, mentre comença també la seva activitat pedagògica com a cap d’estudis en diferents escoles. Ha estat ajudant de direcció al Centro Dramático Nacional i ha presentat els seus muntatges en festivals a Espanya i a l’estranger: Irlanda, Veneçuela i Rússia.
L’any 2017 arriba a Andorra de la mà de l’actriu i formadora Irina Robles. Des d’aleshores, col·labora amb l’Escena Nacional d’Andorra i, juntament amb Robles, funda L’Animal Escola de Teatre, centrada en la formació actoral i la creació escènica. Junts impulsen també la Jove Companyia Nacional d’Andorra, un projecte dedicat a donar veu i espai als joves talents del país.
Projecte
A Faberllull, Juanma Casero explorarà noves línies dramatúrgiques, més enllà de les estructures convencionals, amb la voluntat d’investigar el text com a matèria escènica autònoma. Amb l’obra El risc de la veritat (títol provisional), planteja un treball amb joves intèrprets del país, pensat per a la temporada 2026 de la FERESTEC, a Escaldes. El text narra la reunió d’un grup d’amics durant un eclipsi total, un esdeveniment que desencadena decisions vitals i irreversibles. Casero, habitualment vinculat a estructures clàssiques i escriptures funcionals per encàrrec, afronta aquí un canvi de registre, més arriscat i compromès amb les noves generacions.