Estades temàtiques / Teixir una xarxa és brodar un cosmos / Olot
MARTINA MANYÀ VINTRÓ
Del 26 de maig de 2025 al 30 de maig de 2025
Biografia
El treball de la Martina Manyà Vintró es materialitza principalment en la pintura i també en instal·lacions, escenografies, cartells, llibres il·lustrats i el tèxtil. Li interessa la pintura en un sentit ampli i expandit, que explori també la seva dimensió material i simbòlica, més enllà dels límits del bastidor.
Al centre de la seva pràctica es troba la fascinació pel color com a canal expressiu, i com a conseqüència també per la forma i la matèria, elements tots ells indissociables. El seu treball sovint indaga sobre la materialitat de l’obra artística, quins materials fem servir per a crear, el seu origen, el seu futur. Li interessen els processos de transformació dels materials, sobretot les tècniques artesanes i manuals. En aquest sentit considera el tèxtil com un element de gran valor, que posa el tacte i el treball manual al centre operant des d'una temporalitat dilatada i permetent connectar-nos a la nostra memòria, tan personal com col·lectiva.
Projecte
El seu projecte consisteix en un procés de transformació de material ja existent que l’artista ha anat descartant i acumulant: errors, proves, marges i sobrants de pintures, pintures antigues o descartades. A partir dels processos de cosir, assemblar, tenyir i teixir, aquest material és transformat en noves formes i objectes, que esdevenen quadres-teixits, pintures-assemblage, o tapissos pictòrics. Articulant així un gest que ens fa indagar sobre el pas del temps, el canvi, la reparació i la transformació, regint-se per un ritme propi i pausat, i posant al centre el treball manual.