Estades individuals / Olot

ALINA BELYAGINA

Del 21 d'octubre de 2024 al 28 d'octubre de 2024

ALINA BELYAGINA
Coreògrafa
Múnic (Alemanya)

Biografia

Alina Belyagina és una intèrpret, coreògrafa i dinamitzadora, que rep el suport de Kulturreferat Munich.

Des del 2019 Belyagina ha presentat el seu treball a festivals nacionals i internacionals, principalment al Want to Dance Taipei, Laos Contemporary Dance Festival, Open Look Festival Saint-Petersburg, Tanzwerkstatt Europa Munich, Euro-Scene Leipzig, International Solo Tanz Theatre Stuttgart, Process/ Talk Tel-Aviv Suzanne Dellal, Soar Festival Kristiansand, Sommerwerft Frankfurt, Arena Festival Erlangen, On Bodies Cyprus i resident a la fundació V-A-C, al Programa de residència de producció. Va coreografiar l'actuació Обiйми en col·laboració amb el dissenyador de so Symphocat i dos ballarins.

La seva creença en el suport col·lectiu i l'intercanvi de recursos és evident en la seva defensa de la comunitat de dansa. El seu treball no només s'endinsa en la fisicalitat del moviment, sinó que també s'involucra amb les maneres inherents en què la dansa genera i comunica coneixement. Aquest enfocament implica una exploració profunda de la intersecció entre els aspectes existencials i de coneixement de la dansa.

Entrellaçant el corporal i el cognitiu, crea un espai per a la dansa que no només és estèticament convincent sinó també intel·lectualment ressonant.

Projecte

Com a part de la residència es portaran a terme investigacions i realitzacions artístiques que representen investigacions interdisciplinàries dedicades a les comunitats postantropocèntriques o, per citar Donna Haraway, "compost" -on la dualitat humana-natura ja no és rellevant i es transforma en percepció ontològica multi-narracional de què és l'existència. Anna Tsing a Arts of Living, fa una pregunta crítica: L'espècie humana pot continuar existint en aquest planeta juntament amb altres espècies, i busca respostes utilitzant figures del paisatge destruït per la industrialització i la modernització (fantasmes) i comunitats interespècies (Monstres). Donna Haraway, en canvi, veu l'esperança en la creació de relacions especials amb el que ja existeix (Kinu) i la recollida d'escombraries produïdes durant el Capitalocè, i després el compostatge. La pràctica interdisciplinar inclou la recerca d'Alexandra Pirici (Professora del Departament de Performance de l'Acadèmia de Belles Arts de Munic).

Durant la guerra a Ucraïna, Alina Belyagina va canviar la seva pròpia pràctica artística. Va començar a centrar-se en l'atmosfera i la investigació post-apocalíptica. Què queda? Com es porten les ruïnes? Què hi creix? Li agradaria crear un paisatge sonor d'ocells extingits i plantes extintes de l'àrea local.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"