Estades individuals / Olot
S. NOMBUSO DLAMINI
Del 6 de març de 2024 al 20 de març de 2024
Biografia
S. Nombuso Dlamini és una professora d'Educació a la Universitat de York, Toronto (Canadà). Antropòloga de formació, imparteix cursos sobre mètodes de recerca, diversitat, ètica i escolarització i també supervisa els estudiants de recerca. Els seus interessos principals versen sobre les noves aproximacions dels joves a la política, als espais urbans i els lligams socioculturals en el desenvolupament urbà, especialment les contribucions dels joves als espais i la vida de les ciutats. Dlamini és coneguda pels seus projectes sobre joventut, incloent l'estudi del 2018 Youth in Politics, encarregat pel ministeri d'educació d'Ontario. Ella va impartir la càtedra inaugural al nou entorn urbà Jean Agustine a la Universitat de York, després del seu mandat en la càtedra en lideratge i recerca, a la Universitat de Windsor. La recerca de Dlamini posa el focus en l'activisme jove, les identitats joves i les experiències de gènere de la població racialitzada del Canadà. Ella ensenya a les àrees de cultura jove, identitat i implicació cívica.
Les publicacions de Dlamini inclouen el volum co-editat el 2021 Global Citizenship Education: Challenges and Successes. A Dlamini també se la coneix pel seu treball global en les identitats socials dels joves, Youth and Identity Politics in South Africa que inclou un projecte que es fa des del 2008 a Tanzània, amb el suport de la Universitat de Windsor. Aquest projecte ha estat escollit per millorar les capacitats dels professors per ajudar als infants marginalitzats de l'hemisferi sud. S. Nombuso Dlamini ha liderat recerca i estudis de la CIDA (2005-2012), que són una col·laboració internacional entre la Universitat de Benin (Nigèria) i tres universitats canadenques: Universitat de York, Universitat de Windsor i Universitat British Columbia.
Projecte
Durant la seva residència a Faberllull, S. Nombuso Dlamini treballarà analitzant les dades empíriques de dos projectes de recerca que posen el focus amb els joves negres canadencs d'Ontario. El primer projecte, Retooling Black Anxiety, és una acció de recerca que examina les experiències de les famílies negres i dels joves que tenen conflictes amb la justícia i amb el sitema de benestar infantil. El segon projecte, Exploring the Connections Between Youth Civic Participation and Youth Identity, explora les relacions entre la participació dels joves negres en activitats de protesta (ja sigui als carrers o a les xarxes socials) i la seva implicació en els diversos nivells de governança, incloent les eleccions.
En base als resultats que n'extregui, pel projecte Retooling dissenyarà un programa d'intervenció per a les famílies i als joves que tinguin alts nivells d'ansietat i depressió. Pel projecte Youth Participation, dissenyarà jornades de treball amb l'objectiu de tutoritzar els joves i mobilitzar-los per tal de demostrar que l'activisme de les persones negres contribueix al desenvolupament de Canadà i a la diversitat.
A l'acadèmia, un planeja una residència basant-se en el treball actual i les coses que es vol aconseguir. Tenia molts objectius basats en projectes que tenia ganes d'aconseguir. Ningú m'havia avisat dels molts subproductes de Faberllull. Primer, l'aprenentatge terrestre va ser inesperat. Em va emocionar la naturalesa de la comarca on es troba Olot. Els meus coneixements d'història i medi ambient, van cobrar vida. En segon lloc, el meu aprenentatge dels molts artistes intel·ligents i altres residents amb qui compartia l'espai. I el que és més important per a mi, vaig aprendre molt de les activitats d'intercanvi en què vaig participar. Els joves que vaig trobar al Núria Social d'Olot van reviure la meva joventut i em van donar esperança en la seva capacitat de crear justícia per a tots en un món d'agitació i guerra. Faberllull Olot és: Vida, aprenentatge i humanitat.