Estades individuals / Olot
JONATHAN NARMITA
Del 15 de gener de 2024 al 29 de gener de 2024
Biografia
Consumat educador artístic amb una trajectòria d’una dècada guiant i inspirant estudiants en els àmbits de la creativitat visual. Amb una formació variada que abasta diverses disciplines artístiques, ha passat sense problemes d’un paper a un altre com a tatuador, dissenyador gràfic, músic i educador, deixant una empremta indeleble en cada camp. Experiència professional: Educador artístic (10 anys). En el seu paper d’educador artístic per a alumnes d’educació primària i secundària, Jonathan Narmita ha nodrit el creixement i desenvolupament artístic d’innombrables estudiants. Els seus mètodes d’ensenyament creatius han fomentat constantment la passió per les arts visuals i han permès als estudiants explorar els seus talents en tots els mitjans. Tatuador i dissenyador gràfic. Abans de dedicar-se a l’educació, Jonathan va mostrar les seves habilitats com a tatuador i dissenyador gràfic, exhibint un gran domini del llenguatge visual. Músic. Simultàniament, Jonathan ha perseguit la seva passió per la música i ha fet nombroses gires amb bandes per Amèrica del Nord. Aquesta trajectòria musical li ha permès cultivar una profunda comprensió de la col·laboració, la creativitat i les diverses facetes de l’expressió artística. Formació acadèmica: llicenciatura en Arts plàstiques i postgrau en Educació artística. Habilitats: Instrucció en arts visuals. Art del tatuatge. Disseny gràfic. Interpretació i col·laboració musical. L’extensa trajectòria de Jonathan Narmita com a educador artístic, músic, tatuador i dissenyador gràfic subratlla el seu compromís amb l’excel·lència i la innovació artístiques. La capacitat per transitar amb fluïdesa entre aquestes disciplines és testimoni de la seva versatilitat i de la seva passió infrangible per l’exploració creativa.
Projecte
Sempre he somiat poder unir el cubisme i les lletres del grafits. La residència al Faberllull d’Olot em presenta una oportunitat transformadora per afinar la meva doble identitat com a artista i pedagog. Durant els darrers deu anys, m’he dedicat a formar joves artistes com a educador. Durant una residència de primavera als fiords occidentals d’Islàndia, va sorgir el concepte d’interpretar la natura a través d’una lent cubista, un concepte que ara busco aprofundir en el context inspirador d’Olot. L’any passat va ser una prova extraordinària per equilibrar l’ensenyament i la creació enmig d’una pandèmia mundial. El compromís amb els meus alumnes em va ajudar a superar la crisi, però em vaig fer una promesa: si aconseguia guiar els meus alumnes, reactivaria el meu propi viatge creatiu. Aquesta decisió em va portar a allunyar-me de la docència i a crear un espai per a les aspiracions artístiques que m’acompanyaven des de feia tant de temps. La fusió cubisme-lletres de grafit que defineix el meu estil està madura i a punt per ser explorada. El ric entorn artístic d’Olot és el catalitzador que necessito per impulsar aquesta exploració. En traduir l’entorn natural a través d’una lent cubista, espero dotar el meu treball de noves profunditats de significat i expressió. Durant la meva residència als fiords occidentals, vaig trobar la llavor d’una idea, i ara estic preparat per fer-la créixer a Olot. Allunyant-me de l’ensenyament, he abraçat un nou capítol: dedicar-me al meu art i permetre que aquesta residència n’impulsi el desenvolupament. Des d’aquest moment de transició, estic disposat a aprofundir en el treball que anhelo crear. La meva estada a Olot, envoltada de la seva energia creativa, promet ser un capítol cabdal en el meu viatge artístic, un capítol que estic desitjant escriure amb passió i decisió.