Estades individuals / Olot
KATERYNA KROKHA
Del 13 de setembre de 2023 al 21 de setembre de 2023
Biografia
Kateryna Krokha treballa al sector audiovisual a Ucraïna. Va estudiar Sociologia i Literatura Angloamericana. Treballa com a editora de vídeo des de fa 5 anys i també s'ha provat com a operadora de vídeo i directora. Per a les seves obres, utilitza una combinació de diferents arts. En la majoria dels casos, es tracta d'una combinació de vídeo i textos. Però a vegades pot ser separat. Amb l'ajuda d'aquests mètodes, explora l'entorn i sí mateix per construir històries.
Projecte
La nit del 6 de juny, els invasors russos van volar la central hidroelèctrica de Kakhovka, situada a pocs quilòmetres de la ciutat temporalment ocupada de Nova Kakhovka, a la regió meridional ucraïnesa de Kherson. Com la presa va quedar destruïda, l'aigua de l'embassament de Kakhovka va començar a baixar ràpidament, amenaçant amb inundar Kherson i les ciutats i pobles propers". - Rubryka
Vaig filmar carrers inundats a Kherson, persones, animals que van ser rescatats de l'aigua, i també vaig escriure la meva impressió personal. A Olot, tinc previst començar a treballar a l'edició del material. Vull construir una estructura. Com a resultat, hauria de ser un curtmetratge basat en el text.
Moltes gràcies per l’oportunitat de posar a prova les meves habilitats en un entorn nou. Va resultar una progressió que em va ajudar a assolir els meus objectius a llarg termini. Hi va haver un bon equilibri entre la pràctica individual i les activitats.
Vaig començar el meu projecte a Olot i ara tinc una planificació amb el que vull continuar fent a Ucraïna.
El taller «Mosaic» per als i les estudiants de l’escola d’arts va ser tot un descobriment per a mi. Vaig ensenyar-los tant la història i el concepte de la tècnica dels retalls, com també la manera en què la feia servir en els meus projectes.
Els dadaistes van crear aquest mètode en la dècada del 1920, però l’escriptor William S. Burroughs la va popularitzar als anys 1950-1960.
Després de l’activitat, els i les estudiants van acabar amb un producte nascut de la seva creativitat. També, els participants varen descobrir poemes originals i varen poder mirar-los des d’un altre punt de vista.
L’activitat és un intent de fer-los veure que són capaços d’escriure i que tothom pot crear, només s’ha de triar el mètode per fer-ho.
A més, també poden veure com segons les experiències anteriors un mateix món pot donar lloc a diferents històries.
He detectat que tinc idees per organitzar i presentar projectes. Durant la residència, vaig rebre comentaris realment importants per part d’altres participants i també d’estudiants.
Gràcies a tot l’equip de la residència pel suport, i també a l’Institut Ramon Llull per l’oportunitat.
Un agraïment especial a Ana Isabel, va treballar molt per fer-nos sentir a gust i ho va aconseguir.