Estades temàtiques / Investigar sobre guerra i teatre en l’escena actual / Olot

ERNESTO BARRAZA ELÉSPURU

Del 16 d'octubre de 2023 al 23 d'octubre de 2023

ERNESTO BARRAZA ELÉSPURU
Dramaturg, director de teatre i professor universitari
Lima, Perú

Biografia

Dramaturg, director de teatre i professor universitari. Director d'Arts Escèniques de la Cientifica del Sur (Perú). Actualment cursa el doctorat en Estudis Teatrals a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on també va obtenir un màster en Estudis Teatrals. Té un màster en Guió per a Cinema i Televisió de la Universitat Carlos III de Madrid, gràcies a una beca de la Fundació Carolina, així com una llicenciatura en Periodisme per la Universitat Peruana de Ciències Aplicades (UPC). Cofundador i director de la companyia teatral BreakTeatro, i de BreakLab, laboratori de formació en arts escèniques. El 2008 va guanyar el Tercer Lloc en el Segon Concurs de Dramatúrgia Peruana "We put your work on stage" del Centre Cultural Peruà Britànic amb l'obra "El Duende", que va dirigir el 2010. També va ser un dels guanyadors del Festival de Nova Dramatúrgia Peruana Sala de Part, del Teatre La Plaza el 2013 amb la seva obra "Bésame Mucho". Ha escrit i dirigit "El Duende" (Lima, 2010), "Break" (Lima, 2011), "Botella Borracha" (Lima, 2012), "Rockstars" (Lima, 2013), "Bésame Mucho" (Lima, 2014 ), “Cuatro en Raya” in “Areas Comunes” (Lima, 2015), "Kepher (la nit de l'escarabat)" (Lima, 2020) i "Austente" (Lima, 2020). Ha dirigit "Aquello" de Vanessa Vizcarra (Lima, 2015), "Dramatis Personae" de Gonzalo Rodríguez Risco (Lima, 2017). "Comer manzanas" de Rocío Llim (2016-17, Barcelona), "El dramaturgo" (Barcelona, ​​2016 i Lima, 2018) i "Piña" (Lima, 2019), totes dues de Joan F. Font, i "Años Luz" de Federico Abril (Lima, 2018-19). Va estudiar Actuació a Perú amb Roberto Angeles, direcció amb Diego La Hoz i dramatúrgia amb Mariana d'Althaus i César de Maria a Lima. També ha participat en tallers de dramatúrgia amb Esteve Soler (Barcelona) i Martin Crimp (Anglaterra) a la Sala Beckett de Barcelona.

Projecte

Debatrem com l’escena del segle XXI reflecteix les guerres contemporànies i com des del teatre podem comprendre millor el món actual.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"