Compatir la metodologia que Albert Tola i jo fa deu anys que gaudim a la nostra companyia teatral Nigredo. Una manera de fer que carrega les tintes en el paral·lelisme durant els processos creatius de l'autor i de l'actor.
Plantejarem diversos punts de partida, com la confluència de les tres grans religions monoteistes i de les diverses cultures en àmbits com l'alquímia, la teologia i la ciència (simbòlicament tan ben representada per la figura de Ramon Llull i la institució que ens empara) o el colonialisme i el postcolonialisme, els viatges per mar per tota mena de raons (socials, polítiques, emocionals, mítiques, etc.). Aquestes són temàtiques que possiblement poden aflorar sota el paraigua d'un detonant dramatúrgic comú que proposem: escriure allò que no es pot dir de banda a banda del mediterrani.
Perseguirem així la creació d'una constel·lació dramàtica: l'escriptura de peces teatrals (breus o no) que s'emmirallin entre sí. Una autora o un autor de cadascuna d'aquestes latituds es trobarà amb els altres per investigar conjuntament espais dramatúrgics, escriptures contaminants i temàtiques històriques i contemporànies vistes en poliedre des de les diferents costes del mar que ens uneix.
Al llarg de la residència aplicarem una metodologia contaminant per tal d'obtenir quatre cants mediterranis que seran editats com a obres teatrals en una publicació especialitzada.