Estades temàtiques / Educació Inclusiva / Olot
XIMO MAS LLORENS
Del 5 d'octubre de 2022 al 6 d'octubre de 2022
Biografia
Ximo Mas és funcionari de carrera del cos de professorat d’ensenyament secundari, per l’especialitat orientació educativa.
El seu treball ha estat vinculat a l’àmbit de les necessitats específiques de suport educatiu en diferents centres d’educació infantil, primària i secundària i en centres d’educació especial.
En setembre de 2015 s’incorporà a la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana, com a cap de la Secció d’Educació Especial.
Des de setembre de 2019 ocupa el càrrec de Cap de Servei d’Inclusió Educativa, que té com a funcions, entre altres, l’establiment dels criteris per a la implementació del model d’escola inclusiva, la planificació, regulació i coordinació d’accions relacionades amb la igualtat, la convivència i la compensació de desigualtats i la proposta d’ordenació i estructura de l’orientació educativa i professional.
Dins de l’Administració ha participat i coordinat l’elaboració de la nova normativa que regula la inclusió educativa i la orientació educativa i professional en el sistema educatiu valencià, contribuent a més a la seua difusió en diferents ponències i xerrades.
Projecte
Durant l’estància en les jornades planificades per la Xarxa de Professionals de l’Escola Inclusiva de Catalunya participaré en les diferents activitats que es planifiquen: els claustres, els tallers-converça i els espais per a persones compartidores.
En aquestes activitats intercanviaré amb les persones participants reflexions i actuacions referides a la inclusió i la orientació educativa (models organitzatius, i barreres a la inclusió, identificació de perfils de suport, contextos d'escolarització, etc.). L'objectiu és posar a l'abast i conéixer diverses experiències que permeten l'enriquiment mutu i, finalment, contribuisquen a millorar la inclusió de l’alumnat en els centres educatius.
Tot això aportat des de la meua experiència com a professional de l’orientació educativa i com a gestor des de l’Administració, combinant els rols de comunicador-compartidor i escoltador actiu.