Estades individuals / Olot

NAIARA ESCABIAS OFERIL

Del 1 d'abril de 2022 al 8 d'abril de 2022

Fotògrafa, artista, instructora de ioga
Andorra

Biografia

Naiara Escabias Oferil és fotògrafa, artista, instructora de ioga. Entén l'art com un camí d'autoconeixement i creixement personal. La respiració, la contemplació i la plena consciència són la base de les seves creacions artístiques. Crea des de l’escolta del cos i les emocions. L’art l’ha ajudat a deixar anar l’autoexigència. Ha après a gaudir i fluir, sense estar pendent del resultat. Simplement ser.

Actualment, està acabant la formació de Teràpia transpersonal amb l'art, que li dona les eines per poder crear i guiar a altres persones a tenir una relació més sana amb l'art i descobrir-se a ells mateixos.

Amant de la natura i sobretot la fotografia de paisatge des de la contemplació per anar més enllà del que veuen els ulls.

Projecte

Durant l'estada a Faber estaré creant un curs d'autoretrats per a adolescents, en el qual hi haurà la part tècnica per tenir nocions bàsiques de fotografia i l'altra part d'autoconeixement i creixement personal. Aquest curs vull que sigui un espai per als joves on es descobreixin a ells mateixos, que es puguin acceptar, que tinguin millor relació amb la seva imatge. Vull crear un espai segur perquè s’expressin amb total llibertat, que prenguin consciència de com se senten en cada moment. Hi haurà molta contemplació, d’ells i del que creïn. L'objectiu és apropar els joves a la fotografia d’una manera sana, des de l’acceptació.

El temps es dilata a Faberllull Olot En aterrar a l'Hotel Riu, on hi ha la residència del Faber Olot em faig quedar fascinada, aquell vestíbul... Una meravella per fotografiar! Vaig conèixer la Pepa i la Gavina, que em van donar una càlida benvinguda. Després de donar una primera volta de reconeixement per l'hotel vam anar amb l'Elena, l'altra resident individual que venia d’Andorra, a fer una volta pel poble d'Olot! A la tarda ja vaig començar a posar fil a l'agulla a la creació del curs d'autoretrat per a adolescents. I a última hora abans de sopar vaig poder gaudir al jardí d'una estona de ioga. L'endemà em vaig tornar a posar a fer feina, a l'habitació amb les vistes a un meravellós paisatge. Les idees em venien una darrere de l'altra, inclús altres idees molt interessants per a altres projectes i era inevitable apuntar-ho tot a la llibreta. Semblava la cadira màgica que et portava a la inspiració i en ple flux creatiu. L'entorn, la tranquil·litat, em van fer submergir en el que estava treballant i tot i que la setmana m’ha passat volant, els dies es dilataven. Tenia temps per fer de tot, l'estona que em posava a fer feina l'aprofitava molt bé i estava totalment centrada; també tenia temps per relaxar-me, per socialitzar, visitar el poble. Vam tenir la sort de coincidir amb el festival Sismògraf, i vam gaudir d'algunes de les actuacions que feien per Olot. Era genial poder desconnectar immersa en els paisatges del voltant de l'hotel. Ha sigut genial poder compartir la residència amb altres artistes de disciplines diferents i alhora descobrir quins aspectes en comú teníem i com ens podem inspirar els uns dels altres. Durant la residència, he iniciat el meu projecte, m'he adonat que era més complex del que m'esperava, que tinc moltes idees al cap i posar l'ordre i saber com transmetre-ho és un procés llarg. M'ha sigut molt útil poder estar centrada només en això sense haver de pensar en altres coses que el dia a dia no ho permet tant. Estic molt agraïda per l'oportunitat i l'experiència que m'han fet viure a Faber. Per descomptat em quedo amb les persones que he conegut, els altres residents, els treballadors de l'hotel i l'equip que he pogut conèixer de Faber, la Pepa i la Gavina. Gràcies per regalar-me aquesta experiència i que el meu projecte hagi pogut evolucionar d’aquesta manera tan màgica!

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"