Estades temàtiques

LAIA MALDONADO LLOBERA

Del 7 de juny de 2022 al 14 de juny de 2022

LAIA MALDONADO LLOBERA
Estudiant, poeta, cooperant
Barcelona i Nova York

Biografia

Graduada en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada a la Universitat de Barcelona, hi continua estudiant a temps parcial Història i un màster en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada. Després de cursar diversos diplomes i cursos d'art contemporani en línia (Oxford i Sotheby's Institute) es trasllada a Nova York, on actualment resideix i estudia un MA en Art Contemporari a Sotheby's Institute of Art. Una faceta completament diferent l'ha dut a estudiar un màster d'entrenament personal a ESEN Barcelona. Com a poeta, publica L'Arquitecte (Edicions 1984), després de guanyar el Premi de Poesia Ventura Ametller. Ha inclòs poemes a les antologies Poesia Bloom (Adia Edicions, 2018) i Liberoamericanas, 140 poetas contemporáneas (Liberoamérica, 2019). També ha inclòs poemes als volums I i II de la Revista Antipoètica Poetry Spam de treballadorxs precàrixs. Va fer les pràctiques i va treballar a l'Escola Bloom de literatura de Barcelona. Ara com ara, col·labora com a periodista cultural i crítica d'art freelance amb diferents mitjans, essent cronista habitual dels digitals Catorze Cultura i Avalon. Labor que combina amb una militància informal dins el petit projecte de cooperació Un Llapis per Ghana, del qual és fundadora, que coopera amb l'orfenat Ryvanz-Mia Childcare, a Ghana.

Projecte

Tinc moltes ganes de tenir un espai de recerca sobre la noció de frontera. Durant la meva recerca i pràctica, com a poeta i com a teòrica, he perseguit una actitud de "pensament lateral, pensar des dels límits". Suposo que qualsevol mena de pensament crític implica la voluntat d'habitar un limen, una frontera. Al llarg dels anys he descobert que la fricció és el que crea els espais: no existeixen per si mateixos, sinó que emergeixen precisament en la col·lisió. M'agradaria aprofitar aquesta oportunitat per veure què surt d'aquest xoc: en termes de llenguatge, art o política. Anteriorment, he treballat les implicacions polítiques de la idea de la frontera, ja que em vaig especialitzar en pràctiques contemporànies de poesia i performance a Sud-àfrica. Darrerament, estic immersa en la recerca al voltant del paper de la instal·lació que, com a forma d'escultura dins l'art contemporani, crea un espai de fricció altament espectacularitzat que, així i tot, actua com a contesta, desestabilitzant, la representació espectacularitzada i mercantilitzada del món.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"