Estades temàtiques

TIINA KRISTOFFERSSON

Del 12 de setembre de 2017 al 25 de setembre de 2017

TIINA KRISTOFFERSSON
Directora d’un teatre musical
Hèlsinki (Finlàndia)

Biografia

Tiina Kristoffersson, directora d’un teatre musical a Hèlsinki, Finlàndia. Té un màster d’Administració d’Empreses i Economia. Des que es va graduar el 1998 ha estudiat Dret, Psicologia Social, Literatura, Teatre i Gestió de Nous Mitjans. La seva feina se centra en les possibilitats de crear projectes en què el teatre, la música i l’activisme es poden combinar amb un un bé comú.

A més de treballar en el teatre, dissenya rosaris protestants sota una marca comercial, The House of Kristoffer. La marca representa collarets ecumènics d’oració únics fets a mà i braçalets de compassió, que tenen com a objectiu ajudar en la pregària, a calmar fins al nivell de la meditació i per fer créixer la compassió cap a tota la creació de Déu. The House of Kristoffer  es refereix al nom grec ‘Kristoforos’, que significa Christ bearer, és a dir, el qui porta el Crist o el portador del Crist. Tiina Kristoffersson vol pensar que amb els seus collarets i braçalets, el portador d’aquestes joies porta Crist amb ell.

Projecte

L’amor de Tiina Kristoffersson per l’art i l’espiritualitat l’ha portat a Faber –i això és la connexió entre l’art, l’espiritualitat i l’activisme que ella treballarà durant la seva estada a la residència. Els rosaris normalment no s’utilitzen en el context luterà. No obstant això, ella creu que tenen molt a oferir a un cercador espiritual modern. Durant la seva estada escriurà un assaig sobre com els collarets de pregària han afectat en el desenvolupament espiritual i l’activisme que ella practica professionalment i com a ciutadana. La connexió entre les arts i l’espiritualitat és una part important de la seva feina.

El que realment marca la diferència és l’enfocament que la Residència Faber té a l’hora de triar els seus participants

Quan vaig rebre el correu electrònic de Faber Residency dient que havia estat seleccionada com a una de les participants en la residencia de creences religioses, em vaig sentir una de les persones més afortunades del món. Imagineu-vos, durant tot aquest temps he pogut dedicar-me al meu projecte sense distracció, per no parlar de tots aquells paisatges meravellosos de Catalunya que havia vist en imatges i ara he viscut en viu i en directe.

Quan vaig arribar a Olot, em vaig adonar ràpidament que a la Residència Faber compliria més les meves expectatives. Passejar pel meravellós sol de tardor envoltat dels magnífics Pirineus va ser una experiència única i molt apreciada pel “sistema de suport” per treballar i escriure. Però el que realment marca la diferència és l’enfocament que la Residència Faber té a l’hora de triar els seus participants: reunir persones de diverses disciplines i antecedents professionals entorn d’un tema específic crea una atmosfera única de confiança i creativitat. Després del primer esmorzar juntament amb els meus nous amics, vaig sentir un profund sentiment de gratitud per aprofitar l’oportunitat de conèixer persones intel·ligents, creatives i apassionades que arribaven a Olot des de diferents racons del món.

A la nostra vida quotidiana, és molt fàcil obtenir una visió del túnel del treball i els projectes. El millor antídot és canviar el lloc físic de treball i aprendre de noves persones amb projectes i generositat interessants per compartir idees i pensaments en igualtat de condicions. No puc més que admirar a tots aquells valents que han contribuït a la creació de Faber Residency. Gràcies a la ciutat d’Olot, Francesc Serés i Gavina Freixa per donar-me l’oportunitat d’ampliar els meus horitzons!

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"