Estades temàtiques / EL FUTUR DE LES INSTITUCIONS CULTURALS / Olot
JANE CHIN DAVIDSON
Del 27 de setembre de 2019 al 4 d'octubre de 2019
Biografia
Jane Chin Davidson, historiadora de l’art i comissària d’exposicions, la investigació se centra en les exposicions globals, el transnacionalisme, la performance i la identitat xinesa en l’art contemporani. Actualment és membre del consell editorial de College Art Association’s Art Journal i del projecte Women of Color Leadership per la National Women’s Studies Association. Professora associada a la Universitat Estatal de Califòrnia, Sant Bernardino, va rebre la beca Outstanding Facultat Scholarship 2019. El seu llibre Staging Art and Chineseness: Politics of Trans/Nationalism and Global Expositions (University of Manchester Press) es publicarà al desembre de 2019; i el seu llibre Global and World Art in the Practice of the University Museum va ser coeditat per la sèrie Routledge Museum Studies a 2017. Va completar la seva llicenciatura en Reed College i el seu doctorat a la Universitat de Manchester, on va rebre el Premi al Postgrau de l’Any. Les seves exposicions comissariades inclouen Setting the Table: The 30th Anniversary of Judy Chicago’s The Dinner Party at the University of Houston (2011).
Projecte
El meu projecte aborda el futur de la representació de les cultures en els museus. La producció de coneixement que informa l’ordre classificatori de la institució va començar a l’era colonial del segle XIX, amb la construcció de l’imperi i el col·leccionisme d’art i artefactes. Des de llavors, la pregunta de per què els objectes nadius americans, per exemple, han de ser considerats com a obres d’antropologia, mentre que els objectes europeus són representats com a art, ha estat fermament resposta pels contextos curatorials dels museus. Avui dia, les classificacions estan sent replantejades i desafiades per curadors i historiadors de l’art i l’antropologia. El meu projecte examina com les institucions estan fent front als desafiaments, implementant nous coneixements.