Primer dia de la residència Cinema Lliure Connecta al Teatre Mar i Terra de Palma
dimarts, 8 / de novembre / 2022 , Palma
Primer dia de la residència Cinema Lliure Connecta al Teatre Mar i Terra de Palma
El 8 de novembre, al Teatre Mar i Terra de Santa Catalina (Palma), Aida Méndez ha compartit els seus coneixements sobre màrqueting i comunicació en el marc de la residència Cinema Lliure Connecta II.
«Si saps quin és el teu projecte i com vendre'l, pots adaptar aquesta informació al que se't demani». Aquesta seria la capçalera a mode de resum de la primera part d'una jornada amb alt intercanvi de curiositats i coneixements entre els residents i la ponent.
A les sessions d’avui hem parlat d’elements essencials de la comunicació, com ara la sinopsi, el cartell i el dossier d’un projecte. D’una banda, la sinopsi influeix en la percepció de la història que volem explicar; segons on col·loquem el focus atraurem un o altre tipus de públic o destacarem aspectes diferents del producte.
De l’altra, el cartell ha de tenir la capacitat d’explicar la pel·lícula o el curtmetratge amb una única imatge i reflectir-ne el gènere; en funció del tipus d’imatge i del codi de colors que fem servir la pel·lícula o el curtmetratge s’inclourà en una categoria concreta.
Per acabar, el dossier pot servir per a diferents finalitats: desenvolupament, premsa o venda. Els continguts s’han d’adaptar a cada un d’aquests objectius. En tots els casos, ha de tenir un concepte visual clar; com més relacionat estigui amb el projecte, el resultat serà molt millor.