L’Administració Electrònica des de la perspectiva de la gestió documental
Arxiu Comarcal de la Garrotxa | 25 d’abril de 2019
dijous, 25 / d’abril / 2019 , Olot
L’Administració Electrònica des de la perspectiva de la gestió documental
En una administració en transformació, quin és el paper dels arxius? La transició del món paper al món digital que ha suposat els canvis legislatius derivats de les lleis 39/2015 i 40/2015 ens porta a tots a una reflexió sobre quines són les nostres funcions, objectius i reptes. Estem preparats? Quina és la situació de les nostres administracions? Tenim eines tecnològiques disponibles per a fer aquest canvi? La sessió que s’ha realitzat a l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa ha reunit a arxiveres i arxivers de la comarca, així com altres professionals de l’administració, que treballen actualment en la seva transformació. En tres hores s’han posat sobre la taula les diferents eines comunes que ens aporta el Consorci d’Administració Oberta de Catalunya però també les eines de gestió documental que les arxiveres i arxivers tenim i poden ajudar a una millor implantació. Els beneficis que la gestió documental aporta a l’administració electrònica són molts i sense un treball multidisciplinar en el que tècnics de processos i organització, informàtics, arxivers i altres professionals comparteixin el seu coneixement i metodologia els sistemes d’informació seran febles i no aconseguirem millorar l’administració i donar un millor servei a la ciutadania. Una intervenció des del disseny dels sistemes d’informació i les aplicacions informàtiques que utilitzem definirà l’èxit d’un bon funcionament a posteriori i només amb una intervenció en totes les fases de la tramitació aconseguirem informació de qualitat, d’utilitat per a la ciutadania i l’administració i que es pugui preservar i acabar convertint-se en el nostre patrimoni documental. Només així s’aconsegueix una transformació real de l’administració, un govern digital transparent i eficient. I les arxiveres i arxivers hi serem per aconseguir-ho.