Estades temàtiques / Residències internacionals PEN CATALÀ d’escriptura jove. Tercera edició / Olot

ROLAND HENSOLDT

Del 2 de juny de 2025 al 9 de juny de 2025

ROLAND HENSOLDT
Gestor de comptes, periodista i escriptor
Grodzisk Mazowiecki (Polònia)

Biografia

Roland Hensoldt va ser reconegut en diversos concursos literaris a Polònia: primer lloc a "Pygmalion of Fantasy" (2x) i "Fantazje Zielonogóskie"; la seva història va ser reconeguda com el tercer millor text de la història de la revista "Bialy Kruk". És graduat a la Universitat de Varsòvia i exerceix com a professor d'escriptura, liderant un programa d'escriptura de sis setmanes i un curs d'Intel·ligència Artificial. Entrevista a artistes internacionals (Graham Masterton per "Nowa fantastyka"; Sabaton; ex-Scorpions). Roland ha estat també editor en cap (portal de TI) i ha creat contingut per a marques tecnològiques.

La carrera professional de Roland va començar com a intern a la Cancelleria del President de la República de Polònia (Oficina de Premsa). Va cursar estudis d'economia a Grècia (beca), es va aventurar en l'exportació de vi des d'Espanya (beca en empresa d'exportació) i va adquirir experiència intercultural vivint i treballant a Romania i al Regne Unit.

Actualment, treballant com a gestor de comptes, les funcions de Roland inclouen la gestió de projectes informàtics, amb el suport de les seves certificacions en IA.

Projecte

A l'article experimental "Periodistes com a educadors d'IA", Hensoldt explora els reptes del món dividit contemporani, on les narracions falses es poden injectar en models d'IA. En aquesta època caòtica de manipular les emocions, què vol dir la veritat? Quin és el paper del periodisme de qualitat?

Roland s'endinsa en la futurologia, examinant les megatendències del periodisme i el consum d'informació com la hiperpersonalització, la hiperlocalització, la informació just-in-time. Construirà un portal de redaccions automatitzat i investigarà com AI pren decisions editorials.

Imagineu-vos parlar amb algú del futur. Roland crearà una persona AI, entrenada en previsions científiques, per revelar com podria ser la vida el 2050.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"