Estades temàtiques / Seminari de traductors de Mireia Calafell / Olot

NATHALIE BITTOUN-DEBRUYNE

Del 9 de juny de 2025 al 13 de juny de 2025

NATHALIE BITTOUN-DEBRUYNE
Traductora
Lleida

Biografia

Nathalie Bittoun-Debruyne va néixer a París l’any 1957, però ja fa anys que diu estar “normalitzada”. Somnia i renega en francès, però ho pot fer igualment en català. És doctora europea en Filologia francesa, i la seva tesi doctoral es va ocupar de la recepció de Marivaux al teatre espanyol. Abans de jubilar-se, va treballar com a catedràtica d’Institut i després com a professora de francès a la UOC.

Especialista en literatura comparada, ha traduït al francès nombrosos poetes catalans, des d’una antologia (“Poètes catalans”, Bèlgica) a Víctor Sunyol, Vicenç Altaió, Gemma Gorga, J. M. Sala-Valldaura, Anna Montero, Mireia Calafell, etc. També ha acostat René Char, Jules Verne o Sartre al català.

Més enllà, però, d’aquestes dades, el que cal subratllar és l’entusiasme amb què viu la llengua catalana i la francesa, les seves literatures… I que no s’ha jubilat de la seva passió per la traducció.

Projecte

Traduirà els poemes de Mireia Calafell al francès.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"