Estades temàtiques / Hackató. Residència per a joves talents 2025 / Olot

DARIA SHEVCHENKO

Del 11 de març de 2025 al 24 de març de 2025

DARIA SHEVCHENKO
Dissenyadora de moviments i cineasta
Viljandi (Estònia)

Biografia

Daria Shevchenko és una dissenyadora de moviments i cineasta d'Ucraïna. Té un màster en tecnologia d'àudio i visual per l'Acadèmia de Cultura de la Universitat de Tartu Viljandi i una llicenciatura en impressió i publicació per l'Institut Politècnic de Kíev. Daria té experiència en gràfics en moviment, edició de vídeos i realització de cinema, treballant en projectes internacionals com Sinu (2023), una pel·lícula que explora la manipulació familiar, i The Trap (2024), que examina les relacions pare-filla a través de la tecnologia d'IA.

Ha contribuït a diversos papers creatius, com ara videografa per a Active Youth (2023) i editora de vídeo per a AIESEC a Creta (2021). Actualment, Shevchenko està involucrada en el desenvolupament de la pel·lícula d'animació ucraïnesa Let It Live – IYEN, combinant la seva formació artística amb experiència tècnica per donar vida a històries a través de diferents mitjans.

Projecte

Daria Shevchenko formarà part de l’equip d’edició i muntatge del curtmetratge de la Hackató.

El meu temps a Faberlull va ser intens, inspirador i ple de noves experiències. Em vaig incorporar al projecte com a editora de postproducció, però des del primer dia em vaig trobar involucrada en totes les parts del procés, des de netejar el lloc de rodatge i ajudar amb l'equip fins a l'organització del guió i el taller de so.

Era la primera vegada que treballava en un curtmetratge amb un equip tan gran i internacional. L'energia era increïble: la gent era oberta, curiosa i amable. Em vaig sentir recolzada i inclosa des del principi. Vam tenir dies llargs, rodatges nocturns, temps impredictible i molta improvisació, però d'alguna manera, tot ens va semblar natural.

Per a mi, no va ser només una experiència tècnica, també va ser molt humana. Estava envoltada de professionals que confiaven els uns en els altres i es mantenien flexibles i tranquils, fins i tot en el caos. Em va ensenyar molt sobre la col·laboració, l'escolta i com influeix l'entorn en la creativitat.

Estar a Catalunya també em va donar una comprensió més profunda de la identitat i la llengua. Sovint vaig parlar de la guerra a Ucraïna i vaig sentir que la gent realment escoltava. Va significar molt.

Vaig deixar Faberlull amb noves habilitats, nous amics i un sentit més fort de confiança en la meva veu, tant com a artista com com a persona.

Per tant, us recomano que us apunteu i aneu si teniu oportunitat a la Residència Fabelloll Olot.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"