Estades individuals / Olot

KAREN SZTAJNBERG

Del 24 d'octubre de 2023 al 31 d'octubre de 2023

KAREN SZTAJNBERG
Investigadora i cineasta
Rio de Janeiro (Brasil)

Biografia

Karen Sztajnberg és una candidata a doctorat brasilera a la Universitat d'Amsterdam i artista en actiu que primer es va graduar al Bard College (Film, B.A, 1997), després a la Universitat de Columbia (Film M.F.A, 2006). El seu tema de recerca són els esdeveniments de participació del públic de pel·lícules sud-americanes en un context de festivals transnacionals i arthouse.

Les conferències recents inclouen Windows, Frames, Mirrors Conference de la Universitat de Nova York (2021), Visible Evidence, Frankfurt (2021), PILAS, Cambridge (2022) i REBRAC, Leeds (2022). També ha col·laborat amb articles a Mistral Journal, Free State Review i MAI Feminism.

Acreditada com a directora, editora, guionista i artista de vídeo, el seu treball s'ha projectat al Festival de Cinema de Rotterdam, Lincoln Center Film Society, DocFeed, HotDocs, Visions du Reel i en moltes galeries d'art, que ha culminat amb la seva exposició individual a Appleton Square. a Lisboa, Portugal.

Projecte

A Faber, escriuré la meva recerca doctoral i articles per a la seva publicació.

Estic treballant en esdeveniments de participació del públic de pel·lícules sud-americanes al circuit de festivals transnacionals i arthouse, per entendre millor per què les preguntes i respostes s'han convertit en una part tan fonamental de l'experiència del festival.

També m'agradaria promoure la projecció d'una de les pel·lícules que estic analitzant amb el públic local per participar en una discussió sobre l'estètica cinematogràfica, els temes i la carrera del director en relació amb altres pel·lícules.

Paisatges emmarcats.

Des de molt abans d'arribar a Olot, sempre m'havien agradat els quadres de Turner. Em costava explicar amb paraules per què aquells cels turbulents i els fragments de llum furtius m’atreien tant. Probablement perquè els seus paisatges semblaven anunciar canvis, impredictibilitat i la presència fugaç de la bellesa, tot en un sol quadre.

Treballant des del meu escriptori, a l'Hotel Riu Fluviu d'Olot, vaig tenir la sort de sorprendre’m una vegada i una altra amb unes vistes que em tranquil·litzaven i m’inquietaven a parts iguals. Aiguats, en un moment donat, i cels daurats un minut després. Més enllà d'oferir-me un respir de les paraules i idees amb les quals estava profundament compromesa durant l’escriptura de la meva obra, aquestes vistes em van portar de nou a les potencialitats en evolució de Turner. Potser les necessitava per fer el mateix, en moments difícils. El conflicte a l'Orient Mitjà, un tema inevitable durant el sopar; la necessitat de processar les realitats tan difícils que ens envolten era molt palpable. Però assegudes allà, sentint-nos afortunades de gaudir d'uns plats catalans abundants i deliciosos, ens vam unir com a grup, tot salvant moltes diferències.

Cada nit, tornava a la meva habitació renovada per aquestes trobades, nodrida, amb les papil·les gustatives encara extasiades, i amb l’energia renovada per reprendre la feina que m'havia proposat fer. Tot això, sabent que a les habitacions contigües hi havia un contínuum d'humanitat amb qui podia unir forces, ja que totes buscàvem una escletxa d'esperança en aquests temps crítics.

El nostre grup era força heterogeni. Vaig conèixer dones de les primeres nacions que eren líders comunitàries, membres del Parlament Europeu, treballadores de museus, i, d’alguna manera, totes vam trobar punts de confluència. Espero que ens seguim tenint de referència i que Faberllull continuï fomentant un entorn tan productiu i agradable.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"