Estades temàtiques / Teatre basat en la investigació, pedagogia i diversitat / Olot

KATHRYN DAWSON

Del 20 de març de 2023 al 26 de març de 2023

KATHRYN DAWSON
Professora associada de teatre
Austin, Texas, EUA

Biografia

Katie Dawson utilitza les arts per fomentar l'equitat, l'accés i la pertinença en l'educació per a tots els estudiants. És professora associada a la Universitat de Texas, a Austin, on dirigeix l’MFA en Art Dramàtic i Teatre per a Joves i Comunitats, i el programa d'aprenentatge professional Art Dramàtic a les Escoles per a educadors de K-16. La Katie ha guanyat diversos premis d'ensenyament i recerca. Col·labora amb el sistema d'ambaixades dels EUA a l’Europa de l’Est per tal de millorar el pensament crític i creatiu en l'educació. Recentment, ha participat en una cita biennal sobre innovació pedagògica a la Universitat d'Austràlia Meridional i al Departament d'Educació que se centrava en l'aprenentatge creatiu basat en el cos. La Katie és coautora de The Reflexive Teaching Artist: Collective Wisdom from the Drama/Theater Field, llibre que va rebre el 2015 el premi Distinguished Book de l'American Alliance of Theatre and Education. El seu segon llibre, Drama-Based Pedagogy: Activating Learning Across the Curriculum, s'utilitza com a text global juntament amb el seu lloc web https://dbp.theatredance.utexas.edu/.

Projecte

Tinc la intenció d'estudiar les dades d'un estudi d'investigació amb mètodes mixts que pretén documentar i analitzar les experiències dels participants (artistes, científics i facilitadors) en un programa d'un any (la Planet Texas 2050 Artist Fellowship) centrat en les interaccions facilitades entre artistes i científics de la universitat de recerca intensiva. Concretament, espero observar:

Quina és l'experiència d'artistes i científics en un projecte de recerca col·laboratiu i heterogeni centrat en la investigació sobre la resiliència al canvi climàtic.

Com canvia la comprensió de l’activitat de recerca independent dels participants (artistes i científics) com a resultat de participar en aquest espai col·laboratiu heterogeni.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"