Estades temàtiques / Teatre basat en la investigació, pedagogia i diversitat / Olot
KATHRYN DAWSON
Del 20 de març de 2023 al 26 de març de 2023

Biografia
Katie Dawson utilitza les arts per fomentar l'equitat, l'accés i la pertinença en l'educació per a tots els estudiants. És professora associada a la Universitat de Texas, a Austin, on dirigeix l’MFA en Art Dramàtic i Teatre per a Joves i Comunitats, i el programa d'aprenentatge professional Art Dramàtic a les Escoles per a educadors de K-16. La Katie ha guanyat diversos premis d'ensenyament i recerca. Col·labora amb el sistema d'ambaixades dels EUA a l’Europa de l’Est per tal de millorar el pensament crític i creatiu en l'educació. Recentment, ha participat en una cita biennal sobre innovació pedagògica a la Universitat d'Austràlia Meridional i al Departament d'Educació que se centrava en l'aprenentatge creatiu basat en el cos. La Katie és coautora de The Reflexive Teaching Artist: Collective Wisdom from the Drama/Theater Field, llibre que va rebre el 2015 el premi Distinguished Book de l'American Alliance of Theatre and Education. El seu segon llibre, Drama-Based Pedagogy: Activating Learning Across the Curriculum, s'utilitza com a text global juntament amb el seu lloc web https://dbp.theatredance.utexas.edu/.
Projecte
Tinc la intenció d'estudiar les dades d'un estudi d'investigació amb mètodes mixts que pretén documentar i analitzar les experiències dels participants (artistes, científics i facilitadors) en un programa d'un any (la Planet Texas 2050 Artist Fellowship) centrat en les interaccions facilitades entre artistes i científics de la universitat de recerca intensiva. Concretament, espero observar:
Quina és l'experiència d'artistes i científics en un projecte de recerca col·laboratiu i heterogeni centrat en la investigació sobre la resiliència al canvi climàtic.
Com canvia la comprensió de l’activitat de recerca independent dels participants (artistes i científics) com a resultat de participar en aquest espai col·laboratiu heterogeni.