Estades temàtiques / Educació Inclusiva / Olot
CECILIA SIMÓN
Del 5 d'octubre de 2022 al 8 d'octubre de 2022
Biografia
Professora titular del Departament Interfacultatiu de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la Universitat Autònoma de Madrid (UAM). És co-coordinadora del grup de recerca “Equitat, diversitat i educació inclusiva” (EQUIDEI) de la UAM. Forma part de Catalitzadors per a l'Educació Inclusiva (Inclusion International) i de l'Institut Universitari de Drets Humans, Democràcia, Cultura de Pau i no Violència (DEMOSPAZ). Ha col·laborat amb entitats com ara l'Organització d'Estats Iberoamericans per a l'Educació, la Ciència i la Cultura i l'Agència Europea per a les Necessitats Educatives Especials i la Inclusió Educativa. Els seus interessos de recerca es relacionen amb el desenvolupament d'una educació més inclusiva, així com amb la relació escola, família i comunitat. Entre els projectes que està desenvolupant en aquest moment i dels que és co.IP hi ha : Hacia un Diseño Universal para la Participación Social: estudio de casos múltiple sobre implementación y mejora de la participación social desde una perspectiva inclusiva financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación (PID2021-124951OB-I00).
Projecte
Suports per a la inclusió: mirades i implicacions
Un dels elements més importants per construir aules inclusives són els suports amb què el docent compta.
En aquest sentit, és important aclarir què entenem per suports en el marc d'una escola que vol ser cada cop més inclusiva, quins suports necessitem i com construir xarxes de suport dins de l'escola i entre aquesta i el seu entorn. Tots aquests aspectes estan estretament relacionats amb les polítiques i la cultura de centre, per la qual cosa també cal plantejar-se com introduir canvis en aquests elements per introduir millores sostenibles.
Aquests són alguns dels aspectes al voltant dels quals es convidarà a la reflexió.