Estades individuals / Olot
ANNA-MARIA KURSAWE
Del 12 de setembre de 2022 al 17 de setembre de 2022
Biografia
Anna-Maria Kursawe, que va créixer a Berlín i Munic, va completar estudis de pintura i arquitectura com a part de la seva formació artística al Burg Giebichenstein i a la Universitat de les Arts de Berlín (UdK). L'any 2005 va estudiar un semestre a l'ETSAV de Sant Cugat del Vallès. És estudiant de màster a la UdK de Berlín i també hi va completar el seu diploma d'arquitectura l'any 2008. Des del 2008 treballa com a autònoma en el camp de la pintura i les obres d'espai mural. Del 2012 al 2016 va ser directora del Kunstverein Erlangen. El 2011 va guanyar el premi d'art del VR Bank Metropolregion Nürnberg eG. Anna-Maria Kursawe viu i treballa a Leipzig.
Projecte
Utilitzo la pintura per explorar els efectes de la globalització en l'entorn construït, així com les formes de vida contemporànies, utilitzant una selecció ecològica de materials. Des de fa molt de temps, doncs, em preocupo pels espais transitoris, és a dir, per l'expressió arquitectònica de la globalització. Ara m'agradaria examinar el tema sota les condicions culturals de la Catalunya interior i conèixer-ne la perspectiva catalana. A Olot, dibuixaré i aquarel·laré in situ per recollir material d'arxiu per a les meves obres que s'executaran en una elaborada pintura al tremp a l'ou sobre fusta a l'estudi.
Llocs de trànsit
La pintura, com el pensament, està fortament influenciada pel paisatge, el clima i la llum de la regió circumdant. Per tant, l'estada a Olot va ser molt inspiradora perquè em va aportar noves impressions visuals.
Com a pintor, fa temps que em preocupen els espais transitoris, és a dir, l’expressió arquitectònica de la globalització. Arran de la nova guerra a Europa, el tema de l'espai adquireix una importància actual des de la perspectiva de les fronteres canviants i les fronteres reobertes. La meva feina pictòrica se situa en aquest camp de tensió. Durant els dies a Olot, vaig poder concentrar-me en la pintura sobre paper i així recollir material d'arxiu a partir del qual compondré nous quadres a l'estudi a Alemanya.
A més a més, l'intercanvi amb els col·legues va ser molt fructífer. Tot i que, o potser precisament perquè, treballen en altres camps artístics, vam mantenir converses molt estimulants més enllà de les fronteres de gènere i culturals. I ens vam adonar que temes importants de l'època, com ara la migració i la globalització, són sovint el mateix punt de partida per als nostres diferents projectes artístics i que busquem coses que no són tan diferents. En aquest sentit, espero que els nostres contactes recent establerts continuïn i donin lloc a algun tipus de col·laboració en el futur.