Estades temàtiques / Cinema -Escriptura de guions II / Olot

NUR CASADEVALL

Del 16 de maig de 2022 al 27 de maig de 2022

NUR CASADEVALL
Guionista i directora
Barcelona

Biografia

Nascuda a Vilajuïga l'any 1990. Viu a Barcelona. Graduada per l'Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC). El seu projecte final de carrera, el curtmetratge Lina, ha guanyat nombrosos premis en festivals nacionals i internacionals. Destacats: Millor Direcció al Festival de Cinema de Màlaga (2016) i Premis Joves Directors a Cannes. Després va ser contractada per formar part de la plantilla dels directors de Canadà, la productora catalana amb més projecció internacional gràcies als seus videoclips i campanyes publicitàries. Les seves peces audiovisuals han estat seleccionades i algunes d'elles han guanyat diversos festivals com el LCI Barcelona Fashion Films Festival, Fashion Film Festival Milano, La Jolla Fashion Film Festival i LAUS Awards. Ha estat membre del jurat del Barcelona Fashion Film Festival a les edicions 2020 i 2021. El 2019 va ser membre del jurat del C de C (Club de Creativos de España), el festival més important pel que fa a disseny i creació audiovisual per a marques. I també de D&AD, el principal festival de creativitat audiovisual del Regne Unit, que inclou alguns dels millors vídeos musicals així com les millors campanyes publicitaries a escala mundial.

Projecte

Durant la resideència Faber treballaré en el guió de La mel és mes dolça que la sang", el meu primer llargmetratge de ficció como a guionista i directora. Una història basada en un personatge real que va viure en el periode de principis del 1900. És una història de rebel·lió davant un destí sentenciat per ser dona i filla de bruixa.

Vam anar a Faberllull amb la intenció d'escriure una història sobre la Lídia de Cadaqués, un personatge real de principis de S. XX que ens va hipnotitzar d'ençà que el vam descobrir. Per fer-vos una idea del tipus de dona que era, només us direm que Eugeni d’Ors li posà el nom de “El Quixot del Mediterrani” i que Dalí la considerava “la musa del pensament paranoic-crític”.

Teníem molt clar el gènere, el to i el tipus de llargmetratge que volíem escriure i també el que volíem explicar. Però ens costava molt desfer-nos de parts importants de la seva biografia que ens captivaven, però que ens perjudicaven a l'hora de definir l'arc del personatge i l'estructura del guió. Hi succeïen tantíssimes coses, que teníem material per a omplir tota una sèrie...

Durant aquests dies a Olot, hem treballat de valent. Hem pogut desfer-nos d'aquells esdeveniments que tant ens encisaven, però que no deixaven avançar la trama. Ens hem centrat en l'etapa de la seva vida que la va definir com la Lídia de Cadaqués que avui coneixem (del 1904 al 1922) i hem definit l'estructura de totes les trames de la pel·lícula. Hem pogut desenvolupar el personatge a fons, el seu arc emocional i el seu deliri. L’assessorament de l’Enric Rufas ha estat crucial. Ell ens ha ajudat a donar les passes amb més confiança i a desenamorar-nos d’algunes coses que teníem molt integrades, però que no ens ajudaven.

Deu dies després, sortim de l’hotel Riu amb una escaleta sòlida i amb moltes ganes d’embarcar-nos en l'escriptura del tractament.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"