Estades temàtiques

CRISTINA MORALES FERNANDEZ

Del 7 de juny de 2022 al 14 de juny de 2022

CRISTINA MORALES FERNANDEZ
Estudiant de doctorat
Barcelona (Catalunya)

Biografia

La Cristina és estudiant de doctorat en Literatura Comparada. El seu treball es centra en la circulació de productes culturals a escala global i, més precisament, en com es crea significat quan es compara la literatura més enllà dels límits geogràfics i temporals convencionals. La seva hipòtesi és que la ficció, – tot i no formar part de "la realitat"–, pot donar accés a diferents dimensions del món que habitem. El projecte de Cristina proposa un mètode de comparació de textos que relaciona la literatura amb el món, definint un tipus particular de "lectura atenta". És un tipus de lectura capaç de descontextualitzar els textos per establir relacions breus però significatives amb altres obres de la literatura. Proposa una forma de lectura que considera els girs argumentals, les al·legories, les metàfores i les dislocacions com el mecanisme de la literatura per crear significats. A més, argumenta, mitjançant l'anàlisi i la comparació d'aquestes formes de significats desplaçats, som capaços de traçar una malla de "teories distretes" sobre el món i les maneres en què existim en ell. Teories que, encara que desenfocades, indueixen noves i fresques maneres d'aproximar-se a la realitat. El projecte de Cristina desplaça el desnivell geogràfic del camp literari mundial per tal de donar llum a les relacions no geopolítiques que es poden rastrejar en les obres literàries. Estudia les maneres en què les literatures es relacionen entre si a través d'aliances metafòriques, i com aquestes relacions tallen i alteren els mons en què vivim.

Projecte

Principalment treballaré en la meva tesi, més concretament en el primer i segon capítol, que giren al voltant de la tradició comparatista i el concepte de valor literari. La literatura comparada és una disciplina relativament jove, amb una àmplia gamma de temes i objectes d'estudi en un camp tan ampli com el mateix món. El primer capítol de la meva tesi revisa els informes de l'ACLA (American Comparative Literature Association) sobre l'estat de la disciplina, publicats als anys 1965, 1975, 1993 i 2014 per tal de revisar les perspectives i metodologies hegemòniques de la disciplina al llarg del temps. El segon capítol analitza el terme "valor literari" i els diferents significats que adopta segons l'autor i el context en el qual s'utilitza. La residència Faber m'ofereix una gran oportunitat de submergir-me en el procés d'escriptura, així com de compartir el meu estudi amb altres investigadors.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"