Estades temàtiques / Redisseny d’escoles Covid-19 / Olot
MARINA BERBEL I CASAS (EN LÍNIA)
Del 24 de gener de 2022 al 28 de gener de 2022
Biografia
Marina és arquitecta (ETSAB, UPC i TU Delft) amb 10 anys d'experiència professional en arquitectura sostenible (a Catalunya, Bèlgica i Holanda), en particular en el marc de projectes escolars (escoles primàries, llar d'infants, conservatori superior de música, etc. ) i d'equipaments públics, així com en la rehabilitació d'edificis catalogats (Hospital de Sant Pau a Barcelona, UNESCO). L'any 2016 va fundar amb Maruxa Touceda l'estudi d'arquitectura Plus-research, amb seu a Brussel·les, que combina la pràctica professional amb la investigació acadèmica, amb especial interès en el desenvolupament d'eines de suport a la decisió al voltant de la sostenibilitat del cicle de vida de les rehabilitacions. + Research prioritza la reflexió sobre les construccions existents amb un enfocament específic en les instal·lacions educatives: renovació, reconversió, reorganització, reurbanització per a l'actualització a les necessitats actuals i, sobretot, futures.
Entre els seus estudis i publicacions es troben la "Guia d'inspiració per al disseny d'aules i la construcció d'escoles" (Acco, 2019) desenvolupada pel Ministeri d'Educació de Flandes i la guia "Mon école, 1 espace de qualité" per a la regió de Brussel·les Capital (Perspective.Brussels, 2018), una eina de suport al disseny que té com a objectiu proporcionar un marc comú i donar suport al diàleg entre totes les parts interessades en el context escolar a Brussel·les, per tal d'orientar les intervencions i inversions i promoure la transició a l'acció.
Projecte
"Redisseny de les escoles durant el Covid-19: efectes duradors que valen la pena"
A mesura que el món lluita per trobar un peu saludable en el sector educatiu, pretenem donar a conèixer la manera com algunes escoles s’enfronten a la seva vida quotidiana en un intent d’inspirar altres persones en la seva lluita per proporcionar una bona educació en un entorn segur de Covid-19. Mitjançant l’exploració del disseny físic, les decisions directives i la percepció del professorat i dels estudiants sobre el seu lloc de treball, esperem descobrir bones pràctiques que puguin inspirar a les nacions, cultures i sistemes educatius.
Començant el projecte als nostres propis països (Bèlgica, Catalunya, Dinamarca i Suècia), esperem reunir-nos a Faber a Olot per reunir-ho tot en una investigació intercultural i transversal de les dades recollides. Poder reunir-nos físicament per intercanviar coneixements i treballar junts seria un requisit per a l’èxit d’aquest projecte. A més, el nostre objectiu és implicar i inspirar l’entorn educatiu local convidant els líders i líders polítics educatius a participar en els debats sobre les nostres troballes, que fins i tot ens ajudarien a desenvolupar la nostra recerca amb més coneixement i una perspectiva des de fora del grup.