Estades individuals / Olot
CLARA PEYA
Del 21 de desembre de 2020 al 23 de desembre de 2020
Biografia
Pianista i compositora, Clara Peya és considerada una de les creadores més originals i úniques que han aparegut en els darrers temps en l’escena musical del país. Una biografía frenètica que transita entre la música, el teatre i l’activisme i que aquest 2019 ha estat reconeguda amb el Premi Nacional de Cultura i amb el galardó a Millor disc de l’any per la crítica dels Premis Enderrock per ‘Estómac’ (Satélite K, 2018).
Musicalment, Peya és inclassificable: bascula entre la música de cambra, el jazz, el pop i l’electrònica, mantenint sempre com a centre de gravetat el piano.
Ella és energia i sentiment en estat pur, sense deixar de banda el crit i el compromís amb la llibertat. Una personalitat artística contagiosa i torrencial que en directe es despulla, es transforma i s’escampa per tot l’escenari i més enllà. La seva forma personal de tocar ha fet que sigui considerada una de les pianistes catalanes més escèniques i transgressores.
Feminista declarada, es defineix a si mateixa com «inquieta, visceral, intensa i transcendent». Clara Peya fuig de tòpics i, sobretot, creu en el poder de l’art per a la denúncia «a la meva música li dic romàntic-contemporània o punki-romàntica». La música ho és tot per a ella, utilitza el piano per a expressar-se, ser lliure i transmetre idees.
Projecte
Durant la meva estada a Faberllull estarem realitzant una residència artística a la sala El Torín d'Olot per assajar la música i la posada en escena de 'PERIFÈRIA' el meu nou projecte (l'onzè disc que publico) que sortirà al febrer 2021 i amb el qual iniciaré una gira a nivell nacional i internacional al llarg del 2021 i part del 2022.
La rebuda i tracte per part de l’equip del Faber Llull durant els tres dies de residencia artística
que vam fer a la sala El Torín d’Olot pel desenvolupament del nou projecte de la pianista Clara
Peya va ser immillorable.
Al tractar-se d’un projecte escènic, un concert, la major part del temps la vam passar a la sala
El Torín assajant tots els aspectes artístics i tècnics del directe de l’onzè disc de la pianista, la
gira del qual iniciem properament. Nogensmenys, va suposar una ajuda incommensurable,
tant logística com econòmica, el fet de tenir coberts l’allotjament, els esmorzars i els
sopar d’aquells tres dies intensos, ja que això ens va permetre poder-nos centrar molt més
en la feina que calia fer al teatre i, per tant, va suposar un gran benefici pel resultat final del
projecte.
Més enllà de l’allotjament, vam agrair molt poder tenir accés a l’espai comú que ofereix
Faberllull dins el mateix hotel per poder acabar el dia reunits amb tot l’equip en un espai
d’intimitat on poder compartir el desenvolupament d’aquell dia i establir les bases del
següent dia de treball. L’acollida i la preocupació que va mostrar l’equip de Faberllull pel
desenvolupament artístic del projecte va estar present des de l’inici de les nostres converses,
fet que es veu reflectit en el desenvolupament fluït de la residència i en el resultat dels
aspectes treballats a la sala El Torín.
Realment, la col·laboració amb Faberllull ha estat un suport indispensable per poder
desenvolupar i portar a bon port el directe del nou disc de la Clara Peya, Perifèria.