Estades temàtiques / ROBÒTICA / Olot

EVA MATEO

Del 14 de maig de 2018 al 17 de maig de 2018

EVA MATEO
Professora d’Arts a Secundària
Barcelona

Biografia

Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona. Estudis en Arquitectura del Paisatge. Com a professora, ha treballat en un equip que ha desenvolupat projectes de STEAM a classe. També ha participat en Cinema en curs. El valor d’aquests projectes és l’oportunitat d’aprendre junts, estudiants i professors.

Actualment és professora d’assessor tècnic del Servei d’Innovació i Formació del Professorat de la Direcció General d’Educació Secundària del Departament d’Educació, que defineix el programa d’innovació STEAMcat.

Projecte

STEAMcat és un pla governamental destinat a augmentar les vocacions cientificotecnològiques i matemàtiques. Aquest pla es concreta en el nostre servei de formació en orientació i guia de STEAM per a professors de primària i secundària i la creació d’un programa de innovació pedagògica de STEAMcat per a la transformació dels centres educatius.es.

Pedagogia i robòtica a Faber

L’oportunitat de convivència que ofereix Faber és garantia de generació de sinèrgies que porten a idees i projectes nous. Les vetllades al voltant de la (bona) taula porten a troballes insospitades i noves complicitats. Confrontar gent de diferents formacions, procedències i trajectòries professionals genera infinites oportunitats de creació. El treball des de l’ambient plàcid i relaxat ajuda a compartir. És a partir del coneixement i reconeixement mutu que passen coses. En aquest cas, hem pogut conèixer com es treballa la robòtica a diferents punts de l’estat espanyol, i nosaltres parlar de com s’està portant a les aules l’avaluació per competències. 

Pedagogia i robòtica. La combinació que genera inclusió, tant estímul per als alumnes més difícils com oportunitat creativa per als alumnes que necessiten nous reptes per no avorrir-se i desconnectar. 

Hem pogut recollir el repte proposat des de la ciència per engegar un projecte engrescador cocreat per diferents docents de diferents indrets de la península. Es vol dissenyar un model de recollida de dades de micropartícules contaminants a l’alçada de la respiració humana als carrers transitats, que sigui fàcilment executable per les escoles, amb dades compartides per poder analitzar-les. Ciència ciutadana feta des de les escoles i per a les escoles i instituts. 

Hem pogut conèixer l’artista científica Ana Jofre i el seu treball inspirador sobre la visibilització de dades i la recerca sobre el consum en l’era postindustrial de Selçuk Balamir. Tot tenint com a centre la robòtica. Hem pogut visitar diferents escoles i veure’n les realitats. Hem trobat la tranquil·litat per poder començar a acabar el nostre projecte. Moltes gràcies.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"