Trobar un lloc: els mapes en la meva escriptura i en la meva recerca

Escola Petit Plançó | 29 d’octubre de 2018

dilluns, 29 / d’octubre / 2018 , Olot

Trobar un lloc: els mapes en la meva escriptura i en la meva recerca

Trobar un lloc: els mapes en la meva escriptura i en la meva recerca

Quan em van convidar a parlar del meu viatge personal i de la meva recerca a un grup d’estudiants de Secundària de l’escola Petit Plançó, el fil conductor que semblava vincular ambdues coses era l’interès pel lloc i la mobilitat: com ens aferrem al lloc (el lloc on hem nascut, on hem viscut o amb el qual sentim un vincle emocional) i com això es reflecteix en una sèrie d’expressions artístiques. Vaig parlar dels llocs on vaig viure (des de la frontera gallega fins a Escòcia) i de com això ha influït tant en les meves novel·les publicades com, de manera més directa, en la meva recerca sobre els compositors exiliats d’Espanya i Catalunya i sobre les geografies urbanes i les arribades del fonògraf a la Península Ibèrica. Un desafiament en particular va ser explicar als estudiants el que era un fonògraf, ja que ells escolten música sobretot en el seu mòbil o ordinador portàtil, per la qual cosa la idea d’un dispositiu que s’utilitza només per escoltar gravacions musicals sembla terriblement antiquada a aquestes altures.

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"