L'educació i el procés de creativitat en l'art, Bogumil Gardoliński i Pilar Cataño

divendres, 24 / de març / 2023 , Olot

L'educació i el procés de creativitat en l'art, Bogumil Gardoliński i Pilar Cataño

L'educació i el procés de creativitat en l'art, Bogumil Gardoliński i Pilar Cataño

El procés d'aprenentatge a l'art se centra en l'apoderament del procés creatiu de l'aprenent, per la qual cosa l'art constitueix un repte per a l'educació en aquest procés. L'art i l'educació coincideixen, doncs, que tots dos busquen teixir una comunicació i informar-se entre ells. El taller anomenat L'educació i el procés de creativitat en l'art es va desenvolupar a l'Escola d'expressió d'Olot (Girona), una escola d'art local enfocada a oferir als ciutadans locals, indistintament de la seva edat, una oportunitat per adquirir habilitats i desenvolupar la creativitat en diversos camps de l'art com les arts plàstiques, la música o el teatre. El taller va ser programat dins de les activitats que desenvolupa la residència Faberllull d'Olot als seus residents, com en aquesta ocasió, una manera d'experimentar la creativitat en el procés d'aprenentatge de l'art. Aquest taller el van desenvolupar conjuntament el pintor Bogumil Gardolinski, la pedagoga Pilar Cataño juntament amb 20 estudiants de l'Escola seleccionats entre les edats de 6 a 16 anys. L'objectiu era convertir una interpel·lació oral en una expressió d'art visual com a forma de comunicació en el procés d'aprenentatge creatiu, i més específicament l'objectiu era diferenciar entre les diferents tècniques pictòriques que es donen durant un procés d'aprenentatge creatiu. Els alumnes van començar per crear una paleta de colors sobre un tauler de fusta de 1,20 x 1,60. Al començament van participar activament els més petits entre els aprenents. Després es van anar incorporant els grans creant colors, aplicant tècniques com la impressió de les mans i de paper sobre la superfície del tauler de fusta fins a omplir completament els espais obtenint com a resultat d'aquest procés un preciós quadre abstracte. La participació dels aprenents grans va ser molt satisfactòria, activa i valenta mentre que la dels petits va ser més passiva, conformista i distractiva a causa de la presència bolcada dels grans que va produir intimidació entre els petits. Tot i això, això no va impedir que la participació de tots fos col·laborativa, sorprenent i emocionant on el resultat i/o producte de l'acció va ser irrellevant davant l'aplicació de les tècniques, l'habilitat per aplicar-les, la iniciativa mostrada i la creativitat desenvolupada de els aprenents. L'art introdueix la creativitat al procés d'aprenentatge. L'instructivisme dóna pas al constructivisme. Hi haurà participació col·laborativa i cooperativa centrats en el procés de creació més que no pas en el resultat de l'acció d'aprenentatge. Com a conseqüència d'això, l'art i l'educació es converteixen en companys inseparables

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"